Witam
Mam problem z wymodelowaniem elementu nogi do stołu jak w załączniku.
Jest o rodzaj ślimaka ( nie tzw. warkocz- wielowpustowy zwój) Korzystam z funkcji spiral, następnie zaznaczam spiralę i korzystam z funkcji pipe. Otrzymuję coś w rodzaju sprężyny, a to trochę za mało. Cały problem w tym,że spirala od góry nie dość ,że zwiększa liczbę zwoi w dół to na dodatek zwoje są cieńsze i przylegają do siebie . Próbuję dokonać tego dzieląc na segmenty ową sprężynę i używając funkcji twist-skręć dodatkowo zawężać ku dołowi jednak dzieje się to w segmentach i daje efekt schodkowania. Czy jest jakaś możliwość zrobinia tego płynnie? ( marna jakość zdjęcia ale tylko taką posiadam)
Albo jeszcze inaczej- robię prostą spiralę ( krzywa) i chcę ją rozciągnąć tak, aby każdy następny zwój spirali był ciut dalej od poprzedniego- płynnie- to już bymi wystarczyło.
W załączniku 2- spreżyna. Część zwoji ściśnięta,część rozciągnieta- jak płynnie przejść ze stanu ściśniętej spreżyny do rozciąniętej, aby tego nie robić ręcznie( kiepski efekt- nierówno)
pozdrawiam
sprężyna, spirala
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
sprężyna, spirala
- Załączniki
-
- sprężyna.JPG (4 KiB) Przejrzano 4688 razy
-
- noga.JPG (9.52 KiB) Przejrzano 4691 razy
Tagi: