Mierzyć można dużo, byle przez dzielnik - tutaj chodzi o common mode, a OPA2209 nie jest tu szczególnie odporny - napięcie wejściowe od V- -0.5V do V+ +0.5V, czyli max. 40.5V.opa2209 (...) mierzący róznicowo nawet 300VAC
Projekt: driver silników korkowych
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 26
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 26
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 1701
- Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
- Lokalizacja: Gdańsk
O dziwo nie jest tak źle - też mi się nie podało jak mi to koledzy pokazali, ale testy ( również EMC ) pokazały że nie jest źle nawet dla dużych przełożeń. Po takim układzie dodajemy filtr i 18 bitowy przetwornik.ursus_arctos pisze:Tak do 3x jeszcze w miarę by to działało, przy większym podziale zakłócenia mogą być już znaczne.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 26
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 478
- Rejestracja: 04 mar 2012, 13:51
- Lokalizacja: Warszawa
Dając oporniki 0.1% i mierząc sygnał (4.5A * 0.2Ohm= 0.9V) na poziomie 0..50V będziemy mieli błąd wynikający z klasy oporników na poziomie +/-50mV czyli dokładność pomiaru 5%. Jak już mierzyć prąd to w układzie pływającym działającym podobnie jak INA lub dać pływający przetwornik AD +opto
Jeżeli chodzi o częstotliwość PWM to ograniczeniem jest chyba materiał magnetyczny z którego wykonany jest rdzeń magnetyczny silnika. Przy większych częstotliwościach to rdzeń powinien być chyba z ferrytu.
Jeżeli chodzi o częstotliwość PWM to ograniczeniem jest chyba materiał magnetyczny z którego wykonany jest rdzeń magnetyczny silnika. Przy większych częstotliwościach to rdzeń powinien być chyba z ferrytu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 26
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
No to można dać przetwornicę - w sterowniku robimy taki numer:Jeżeli chodzi o częstotliwość PWM to ograniczeniem jest chyba materiał magnetyczny z którego wykonany jest rdzeń magnetyczny silnika. Przy większych częstotliwościach to rdzeń powinien być chyba z ferrytu.
Kod: Zaznacz cały
| |
FET FET
| |
+---- 3uH --+-- 100n/200V --+-----+
| | | |
FET | | FET
| +--- silnik ----+ |
[ Dodano: 2012-11-06, 20:15 ]
Eh, posymulowałem to sobie - może i prąd jest ciut ładniejszy w cewce silnika, ale za to przez FETy płyną znacznie większe prądy - raczej na dobre to nie wyjdzie.
Hmm... całkiem ładnie wychodzi, jak pojemność jest zbliżona do pojemności pasożytniczej silnika - zresztą, mam wrażenie, że to właśnie ona jest głównym winowajcą spadku mocy przy szybkim PWMie, nie własciwości magnetyczne rdzenia.
[ Dodano: 2012-11-06, 20:30 ]
Wyniki:
f=100kHz
U=30V
wypełnienie = 50%
R silnika = 3Ω
L silnika = 10mH
L = 100uH
C = 100nF
Tętnienie prądu wynosi raptem 7mA, a napięcie na silniku jest sinusoidalne. Tyle, że dławik 100uH/10A to raczej mały nie jest....
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
warto jest symulować obecność dodatkowej indukcyjności w szereg z fazą silnika...
ale nie warto jest tam wkładać. po prostu czasem łączymy silnik kablem 20..30m...
ale nie warto jest tam wkładać. po prostu czasem łączymy silnik kablem 20..30m...
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm