tarcze hamulcowe

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#21

Post napisał: IMPULS3 » 27 paź 2012, 17:45

A w motocyklach też stalowe. :smile:



Tagi:


yach35
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 108
Rejestracja: 23 kwie 2008, 09:06
Lokalizacja: polska mekka

#22

Post napisał: yach35 » 27 paź 2012, 19:49

ceramiczne to koszt kilkudziesięciu tysia
do samochodów żeliwne
yach


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#23

Post napisał: dziabi3 » 27 paź 2012, 21:51

Rosjanie w którejś odsłonie swojej łady tzn lata 80 robili nawet aluminiowe

:mrgreen:

jak kolego od produkcji tych tarcz niema pojęcia czym to toczyć to o składzie żeliwa niema całkiem pojęcia

ja byłem świadkiem jak kolega wdrażał odlewnie żeliwną bez żadnej wiedzy i musiał ją gromadzić samemu na próbach i błędach i powiem tak żeby odlać żeliwo które da się obrobić jako tako małymi posuwami i obrotami trwało z 3 miesiące

więc to nie tak chop siup

zabić kogoś też można swoimi tarczami
Mach3 + CSMIO = :-) :-) :-)


Bogumil
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 12
Rejestracja: 11 gru 2010, 23:54
Lokalizacja: Nowa Wieś
Kontakt:

#24

Post napisał: Bogumil » 28 paź 2012, 19:32

dziabi3 pisze:Rosjanie w którejś odsłonie swojej łady tzn lata 80 robili nawet aluminiowe
Z tymi aluminiowymi tarczami, to trochę kolega przesadził :lol: .
Naprawiam zawodowo auta zgórą 35 lat, a więc pamiętam dobrze Łady i inne auta tamtej epoki, ale takich numerów to nie było. Prawdopodobnie ktoś coś opowiadał i nie do końca prawdę.
Aluminiowe odlewy z zatopionymi wkładkami żeliwnymi (o ile mnie pamięć nie myli, "metoda Alfin") stosowano przy produkcji bębnów hamulcowych. Robiono to również w Polsce w pierwszych modelach "FSO Polonez TRUCK". Skomplikowany proces odlewania szybko sprowadził fabrykę na ziemię i zaczęto odlewać bębny z żeliwa.

Pozdrawiam
Bogumił :grin:
Lepiej wiedzieć co się mówi, niż mówić co się wie...


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#25

Post napisał: IMPULS3 » 28 paź 2012, 19:38

Aluminiowe odlewy z zatopionymi wkładkami żeliwnymi (o ile mnie pamięć nie myli, "metoda Alfin") stosowano przy produkcji bębnów hamulcowych.

Mialem ładę samarę i faktycznie tak bylo, dopiero jak przeczytalem posta to sobie przypomnialem. :smile: Swoją drogą w większości motocykli też byl taki patent.


yach35
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 108
Rejestracja: 23 kwie 2008, 09:06
Lokalizacja: polska mekka

#26

Post napisał: yach35 » 29 paź 2012, 08:10

spotkałem się z aluminiowymi wstawkami skręcanymi z żeliwnym pierśćieniem ciernym
i stalowymi wstawkami pod piastę w bębnach np opel cadett
yach


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#27

Post napisał: dziabi3 » 30 paź 2012, 00:09

Bogumil pisze:
dziabi3 pisze:Rosjanie w którejś odsłonie swojej łady tzn lata 80 robili nawet aluminiowe
Z tymi aluminiowymi tarczami, to trochę kolega przesadził :lol: .
Naprawiam zawodowo auta zgórą 35 lat, a więc pamiętam dobrze Łady i inne auta tamtej epoki, ale takich numerów to nie było. Prawdopodobnie ktoś coś opowiadał i nie do końca prawdę.
Aluminiowe odlewy z zatopionymi wkładkami żeliwnymi (o ile mnie pamięć nie myli, "metoda Alfin") stosowano przy produkcji bębnów hamulcowych. Robiono to również w Polsce w pierwszych modelach "FSO Polonez TRUCK". Skomplikowany proces odlewania szybko sprowadził fabrykę na ziemię i zaczęto odlewać bębny z żeliwa.

Pozdrawiam
Bogumił :grin:
kolego bez jaj w którymś sezonie top-gear było
Mach3 + CSMIO = :-) :-) :-)


Bogumil
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 12
Rejestracja: 11 gru 2010, 23:54
Lokalizacja: Nowa Wieś
Kontakt:

#28

Post napisał: Bogumil » 30 paź 2012, 14:34

yach35 pisze:spotkałem się z aluminiowymi wstawkami skręcanymi z żeliwnym pierśćieniem ciernym
i stalowymi wstawkami pod piastę w bębnach np opel cadett
A jaki to model, lub rocznik?

Pozdrawiam
Bogumił

[ Dodano: 2012-10-30, 14:37 ]
dziabi3 pisze:
Bogumil pisze:
dziabi3 pisze:Rosjanie w którejś odsłonie swojej łady tzn lata 80 robili nawet aluminiowe
Z tymi aluminiowymi tarczami, to trochę kolega przesadził :lol: .
Naprawiam zawodowo auta zgórą 35 lat, a więc pamiętam dobrze Łady i inne auta tamtej epoki, ale takich numerów to nie było. Prawdopodobnie ktoś coś opowiadał i nie do końca prawdę.
Aluminiowe odlewy z zatopionymi wkładkami żeliwnymi (o ile mnie pamięć nie myli, "metoda Alfin") stosowano przy produkcji bębnów hamulcowych. Robiono to również w Polsce w pierwszych modelach "FSO Polonez TRUCK". Skomplikowany proces odlewania szybko sprowadził fabrykę na ziemię i zaczęto odlewać bębny z żeliwa.

Pozdrawiam
Bogumił :grin:
kolego bez jaj w którymś sezonie top-gear było
A może trochę jaśniej??? Miałbym szansę na uzupełnienie wiedzy.

Bogumił
Lepiej wiedzieć co się mówi, niż mówić co się wie...


yach35
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 108
Rejestracja: 23 kwie 2008, 09:06
Lokalizacja: polska mekka

#29

Post napisał: yach35 » 30 paź 2012, 16:11

np. opel ascona b chyba z lat 75 (dawno nie widziałem) w górę miał takie blaszysko
yach


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#30

Post napisał: dziabi3 » 31 paź 2012, 01:50

Bogumil

był to odcinek w którym porównywano rosyjską i angielską motoryzacje z lat 70 - 80
Mach3 + CSMIO = :-) :-) :-)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”