tarcze hamulcowe

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

zdzicho
Posty w temacie: 3

#11

Post napisał: zdzicho » 25 paź 2012, 20:22

Mikoda, Steinhof szlifują.Nawet chińczyki są szlifowane( nie całe oczywiście,tylko powierzchnie cierne,czołem ściernicy). Ja akurat nie spotkałem toczonych( przynajmniej nowych) ,ale może dla tego że szukałem do Passata i tylko tych firm.
ot dla przykładu
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-kloc ... 34839.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulco ... 747708.htm
http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulco ... 02561.html
http://allegro.pl/brembo-tarcze-hamulco ... 95403.html
wynika z tego ,ze ,ze technologie są rożne.



Tagi:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5776
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#12

Post napisał: jasiu... » 25 paź 2012, 21:35

- widać ślady toczenia.
- tu jeszcze wyraźniej.

Obie tarcze są produkowane przez Brembo.

Awatar użytkownika

Czesio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
Lokalizacja: Ustroń

#13

Post napisał: Czesio » 25 paź 2012, 21:51

Nie wydaje mi się, żeby tarcze z tych filmów poniżej trzeba było szlifować :)
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Tarcza szlifowana nie musi być lepsza od wyłącznie toczonej.


rafglow
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 294
Rejestracja: 16 maja 2006, 16:10
Lokalizacja: Trójmiasto

#14

Post napisał: rafglow » 25 paź 2012, 22:30

Czesio, aż mi się stare czasy przypomniały.


zdzicho
Posty w temacie: 3

#15

Post napisał: zdzicho » 25 paź 2012, 22:42

Są też Brembo ze śladami po szlifie. Zależy kto ,gdzie i jaką technologią je produkował. W dobie globalizacji bywa tak ,że produkt renomowanej firmy ma jedynie wspólna nazwę ,a produkuje go ktoś ,lub kilku ,,ktosiów "w różnych częściach świata, czasem tuż za miedzą. Produkcja dla Brembo była robiona minn. w Częstochowie - nie wiem czy jeszcze tak jest. Potem na forach zdarzają się ciekawe dyskusje ,,fachowców"o wyższości produktu x nad y ,a w rzeczywistości oba są robione w zakładzie z dla rożnych zamawiających i różnią się jedynie opakowaniem.


yach35
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 108
Rejestracja: 23 kwie 2008, 09:06
Lokalizacja: polska mekka

#16

Post napisał: yach35 » 26 paź 2012, 06:38

Steinhoff nie produkuje tarcz tylko klocki jeśli je ma to z dalekiego wschodu
jurid rottinger sakura mtc ropper qap hart i inne podobne marki to chińszczyzna nawet trw robi w chinach choć tylko zgróbną obróbkę
to całe szlifowanie jest uzasadnione tylko estetyką

[ Dodano: 2012-10-26, 07:15 ]
jasiu... pisze:. Aha, czasem tarcze niektórych "producentów" piszczą, niby prosty produkt, a z drugiej strony trzeba trochę tajemnic znać.
to piszczenie to najczęściej wina klocka który wibruje w zacisku

[ Dodano: 2012-10-26, 07:19 ]
zdzicho pisze: tuż za miedzą. Produkcja dla Brembo była robiona minn. w Częstochowie - nie wiem czy jeszcze tak jest. Potem na forach zdarzają się ciekawe dyskusje ,,fachowców"o wyższości produktu x nad y ,a w rzeczywistości oba są robione w zakładzie z dla rożnych zamawiających i różnią się jedynie opakowaniem.
słusznie prawisz brembo aktualnie ma fabykę tarcz w dąbrowie górniczej
yach


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#17

Post napisał: dziabi3 » 27 paź 2012, 15:36

na filmikach wyżej widać jak się obrabia tarcze i z jakimi parametrami

sam obrabiałem żeliwo a raczej testowałem płytki do obróbki żeliwa i mogę powiedzieć że żeliwo obrabiane takimi parametrami jak na filmiku wygląda jak szlifowane

ą że niektórzy producenci sprzedają tarcze które wyglądają jak szlifowane to po to tylko aby ładnie wyglądało i po nic więcej

do produkcji tarcz trzeba mieć dobre odlewy chodzi mi zwłaszcza o tarcze wentylowane
a dokładniej o szczeliny do wentylacji , jeśli ona nie jest dokładnie po środku odlewu to tarcza się wygnie pod wpływem temperatury, przerabiałem ten motyw w focusie 2,0

każda tarcza która ma nie równe grubości ścianki powierzchni ciernej trafia do kosza po 2 tygodniach z biciem prawie 1 mm i żadne przetoczenie jej nie pomaga
Mach3 + CSMIO = :-) :-) :-)


yach35
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 108
Rejestracja: 23 kwie 2008, 09:06
Lokalizacja: polska mekka

#18

Post napisał: yach35 » 27 paź 2012, 16:54

dopuszcza się przesunięcie rdzenia tarczy wentylowanej do bodajże 0,5 mm ważniejsza jest odpowiedni skład i twardość żeliwa
obróbka na filmikach dokonywana jest przy pomocy płytek borazonowych i ceramicznych
a ford to paskudne auto pod względem bicia tarcz:)
pozdro
yach


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1023
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#19

Post napisał: jacek-1210 » 27 paź 2012, 17:05

Tarcze to na pewno robi się z żeliwa ? Kiedyś obiło mi się o uszy że to staliwo, ale ja tu tylko sprzątam :oops:
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#20

Post napisał: kamar » 27 paź 2012, 17:30

jacek-1210 pisze:Tarcze to na pewno robi się z żeliwa ?:
Robi się też ceramiczne :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”