Do wózków sa dwa rodzaje kalmitek wkrecane i pasownie wciskane(tutaj sporadycznie).Zazwyczaj kalamitke mozesz założyc z jednej bedż drugiej strony wózka,miejsce montazu kalamitki moze byc czasowo zaslepione i potrzeba je udrożnic pozbywajac sie zatyczki,zaslepki.
Można zrobic test i delikatnie odginajac zgarniacz wstrzyknac strzykawka olej i obadac jak wszystko bedzie smigało.Tak czy nie przydało by sie wózki zdemontowac np po jednym;umyc ;załozyć kalamitki i przesmarować przed załozeniem.
Jeżeli maszyna jest sporo eksploatowana mozna załozyc centralne smarowanie co ułatwie nam zycie.
Problem z portalem f. Zakmet - prowadnica
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1301
- Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
- Lokalizacja: NISKO
- olej to do łozysk liniowych (ma znacznie wyzsza lepkosc niz oleje powszechnie uzywane do smarowania).Smaru nie polecam choc sam robiłem mieszanki olej silnikowy ze smarem łt i to było napewno lepsze niz sam smar w który chwila moment porobia sobie kuleczki przestrzenie i wszystko bedzie pracowało na sucho.RomanB pisze:A mam pytanie jaki olej/smar podobno ŁT?
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

