Serwosilnik z popękanymi magnesami

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
Bruum
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:06
Lokalizacja: Wschód

Serwosilnik z popękanymi magnesami

#1

Post napisał: Bruum » 30 cze 2012, 08:57

Witam! Popękały magnesy w stojanie serwosilnika. Czy jest ktoś, kto może pomóc?




friko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 281
Rejestracja: 23 lut 2012, 10:17

Re: Serwosilnik z popękanymi magnesami

#2

Post napisał: friko » 30 cze 2012, 11:00

Bruum pisze: Czy jest ktoś, kto może pomóc?
Serwis będzie najlepszy! :mrgreen:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 30 cze 2012, 15:05

Dość ogólnikowo Kolega opisał problem.
Jakie są skutki tytułowego pęknięcia?
Jaka jest budowa silnika albo czy jest możliwość wymiany samych magnesów?
Co spowodowało pęknięcie?


Autor tematu
Bruum
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:06
Lokalizacja: Wschód

#4

Post napisał: Bruum » 01 lip 2012, 22:25

Witam! Wydaje się, że można wymienić same magnesy, tylko trzeba je mieć i umieć to dobrze zrobić. Kogoś kto ma i umie właśnie szukam. Załączam fotkę pokazującą co się stało.

[ Dodano: 2012-07-01, 22:26 ]
Witam! Wydaje się, że można wymienić same magnesy, tylko trzeba je mieć i umieć to dobrze zrobić. Kogoś kto ma i umie właśnie szukam. Załączam fotkę pokazującą co się stało.Obrazek

Obrazek


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 02 lip 2012, 12:41

O ile silnik nie stracił znacząco momentu obrotowego, to wymiana magnesów nie jest niezbędna. Najważniejsze żeby usunąć odłamki, które mogą rysować powierzchnię wirnika. Można to zrobić za pomocą plasteliny albo parafiny. W wypadku parafiny w kanały między magnesami wkładamy sznurek, który nasączamy a po zastygnięciu cieczy usuwamy razem z zanieczyszczeniami. Z magnesami trzeba się obchodzić ostrożnie pod względem nagrzewania, bo mogą stracić siłę. Jeśli silnik mocno się nagrzewał w czasie pracy, to ciekła parafina nie powinna zaszkodzić, jeśli nie był gorący - używamy plasteliny lub parafiny ale ogrzanej w palcach. Po oczyszczeniu stojana i magnesów i odtłuszczeniu powierzchni ewentualne kawałki magnetowodu możemy wstępnie przykleić do obudowy cyjanoakrylem. Ostateczne klejenie najlepiej przeprowadzić żywicą epoksydową. Zapewnienie powolnego obracania się stojana podczas schnięcia kleju zabezpieczy przed jego ściekaniem, ale może to być trudne do spełnienia, wówczas magnesy kleimy etapami.


bh91
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 893
Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Radom

#6

Post napisał: bh91 » 17 lip 2012, 23:20

Ja miałem ostatnio ten sam problem z silnikiem Control techniques. Serwis na polskę chciał tyle za wymianę, że kupiłem nowy na ebayu :). Moje magnesy były pokruszone - po rozłożeniu silnika powypadały odłamki. Działał raz na 100 razy i jak już to chwilkę - głośno i z oporem. Po wymianie wszytko jest ok :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”