Silnik krokowy z alternatora od fiata 126p???
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 296
- Rejestracja: 31 gru 2004, 01:18
- Lokalizacja: N1 NOKTO
trochę bez sensu...MAAK pisze:Synchroniczny silnik klatkowy to nie silnik servo z magnesem trwałym
http://www.esr-pollmeier.de/de/pdf/6674_160_20.pdf
Tu jest taki nieco przerośnięty http://www.allegro.pl/item138761711_sie ... motor.html
w pdf-ie i na allegro to silniki synchroniczne, bo przeważnie tylko takie pracują jako serwo AC;
mógłby też być asynchroniczny, gdyby nie poślizg (i stąd jego nazwa)
a magnesy dają przy tych samych parametrach mniejsze gabaryty niż blachy magnetyczne; prawa fizyki są niezmienne...
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 408
- Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
- Lokalizacja: Kielce
Zrobić to można, bo robią modelarskie do samolotów lepsze parametry niż ogólnodostępne
Ja też zrobiłem parę sztuk
trzeba mieć tokarkę i przydała by sie wyważarka ale można wyważyć też ręcznie
Właśnie najważniejszy jest stojan bo tego nie opłaca się robić, wszystko inne można dorobić
http://www.alexrc.com/page2.html
Kolega podrzucił mi nawet filmik jak gościu założył go do roweru i jedzie całkiem szybko
silnik wielkości 30-mm
Mogę podrzucić na maila ma MB
Silniki nietypowe
Można samemu wymyślić jakąś swoją odmianę silnika
ZADZIWIAJĄCY MAGNETYCZNY SILNIK KOHEI MINATO
Ja też zrobiłem parę sztuk
trzeba mieć tokarkę i przydała by sie wyważarka ale można wyważyć też ręcznie
Właśnie najważniejszy jest stojan bo tego nie opłaca się robić, wszystko inne można dorobić
http://www.alexrc.com/page2.html
Kolega podrzucił mi nawet filmik jak gościu założył go do roweru i jedzie całkiem szybko
silnik wielkości 30-mm
Mogę podrzucić na maila ma MB
Silniki nietypowe
Można samemu wymyślić jakąś swoją odmianę silnika
ZADZIWIAJĄCY MAGNETYCZNY SILNIK KOHEI MINATO
- Załączniki
-
- Elektryczne pojazdy.rar
- (457.52 KiB) Pobrany 319 razy
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
apropos tego alternatora!!!
jest jeszcze inny wątek, sprawe trzeba by rozwinąĆ , ale oile się orientuje, turbocnc, umożliwia sterowanie sinikiem tzw. fazowe. Chodzi o to, ( jak opiszą niektórzy), że zamiast sygnałów step/ dir...z lpt posyłany jest szereg sygnałów np. na piny 2, 3, 4...2,3,4...itd....zasilając poszczególne fazy silnika!!Wiem że takie próby wychodzą pozytywnie z silniczkiem o dyskietki ( przynajmniej tak pisza niektórzy)
to bardzo prymitywny sposób zasilaniai tutaj wchodziłoby w grę jeszcze ustalenie wysokości prądu, budowa prostej końcówki mocy i oczywiście ustalenie "szerokości" sygnałów...ale może by coś poeksperymentować??
[ Dodano: 2006-11-08, 18:38 ]
Set the Last Phase to the number of phases used in your drive scheme. Full, half, and quarter step schemes can be developed for both unipolar and bipolar two-phase stepper motors using the 16 phase definitions available. Pin assignments for Phase definitions follow.
Pin state: 1 0 0 0 X X X X X X X X (from Phase definition 1)
Pin ID: 2 3 4 5 6 7 8 9 1 14 16 17
Pins 1,14,16,17 are driven separately from the other 8 since the computer can only change one byte at a time on the port. Therefore, keep all the phases for one motor either on pins 2-9 or on pins 1,14,16 and 17.
może to ktoś wytłumczyc???? z czym się to je...bo ja nie rozumiem zabardzo...próbowałem na różne sposoby, ale nie działa, czegoś nie wiem.
[ Dodano: 2006-11-08, 18:38 ]
jak się definuje te fazy???
jest jeszcze inny wątek, sprawe trzeba by rozwinąĆ , ale oile się orientuje, turbocnc, umożliwia sterowanie sinikiem tzw. fazowe. Chodzi o to, ( jak opiszą niektórzy), że zamiast sygnałów step/ dir...z lpt posyłany jest szereg sygnałów np. na piny 2, 3, 4...2,3,4...itd....zasilając poszczególne fazy silnika!!Wiem że takie próby wychodzą pozytywnie z silniczkiem o dyskietki ( przynajmniej tak pisza niektórzy)
to bardzo prymitywny sposób zasilaniai tutaj wchodziłoby w grę jeszcze ustalenie wysokości prądu, budowa prostej końcówki mocy i oczywiście ustalenie "szerokości" sygnałów...ale może by coś poeksperymentować??
[ Dodano: 2006-11-08, 18:38 ]
Set the Last Phase to the number of phases used in your drive scheme. Full, half, and quarter step schemes can be developed for both unipolar and bipolar two-phase stepper motors using the 16 phase definitions available. Pin assignments for Phase definitions follow.
Pin state: 1 0 0 0 X X X X X X X X (from Phase definition 1)
Pin ID: 2 3 4 5 6 7 8 9 1 14 16 17
Pins 1,14,16,17 are driven separately from the other 8 since the computer can only change one byte at a time on the port. Therefore, keep all the phases for one motor either on pins 2-9 or on pins 1,14,16 and 17.
może to ktoś wytłumczyc???? z czym się to je...bo ja nie rozumiem zabardzo...próbowałem na różne sposoby, ale nie działa, czegoś nie wiem.
[ Dodano: 2006-11-08, 18:38 ]
jak się definuje te fazy???
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 694
- Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
- Lokalizacja: Polska
Nie znam turbo cnc ,ale działa to chyba tak :
Załóżmy masz silnik trójfazowy unipolarny (może być alternator) ,sinik ma być sterowany pełnokrokowo to znaczy po kolei będą włączane trzy fazy
Last phase =3
Phase Definitions
100xxxxxxxxx
010xxxxxxxxx
001xxxxxxxxx
taki zapis w Phase Definitions oznacza ,że sygnał będzie kolejno pojawiał się na pinach 2,3,4.
Pins 1,14,16,17 are driven separately from the other 8 since the computer can only change one byte at a time on the port. Therefore, keep all the phases for one motor either on pins 2-9 or on pins 1,14,16 and 17.
Ogolnie : port jest sterowany bajtowo i piny 2-9 to jeden bajt a pozostałe 1,14,16 i 17 to drugi bajt .Komputer w danym momencie zmienia tylko jeden bajt ,dlatego zalecane jest by końcówki danego silnika były podłączone do wyjść 2-9 lub 1,14,16,17.
Załóżmy masz silnik trójfazowy unipolarny (może być alternator) ,sinik ma być sterowany pełnokrokowo to znaczy po kolei będą włączane trzy fazy
Last phase =3
Phase Definitions
100xxxxxxxxx
010xxxxxxxxx
001xxxxxxxxx
taki zapis w Phase Definitions oznacza ,że sygnał będzie kolejno pojawiał się na pinach 2,3,4.
Pins 1,14,16,17 are driven separately from the other 8 since the computer can only change one byte at a time on the port. Therefore, keep all the phases for one motor either on pins 2-9 or on pins 1,14,16 and 17.
Ogolnie : port jest sterowany bajtowo i piny 2-9 to jeden bajt a pozostałe 1,14,16 i 17 to drugi bajt .Komputer w danym momencie zmienia tylko jeden bajt ,dlatego zalecane jest by końcówki danego silnika były podłączone do wyjść 2-9 lub 1,14,16,17.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 408
- Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
- Lokalizacja: Kielce
Może ktoś co sie dobrze zna na turbocnc mógłby zapisać stany na pinach po jednym kroku?
Ja zrobiłem taki kod na frójfazowy bipolarny (6 tranzystorów) i wyszło mi 12 kroków!
Silnik działa, jak ma 6 bieg. to ma 24kr/obr, 9 ma 36/obr, ciekawe ile by miał silnik krokowy trójfazowy
Właśnie myślę jak mu zrobić prosto mikrokoki, ale nie mam doświadczenia z PWM
Nie wiem jak dobierają takie PWM w % od pełnego zasilania?
Ja zrobiłem taki kod na frójfazowy bipolarny (6 tranzystorów) i wyszło mi 12 kroków!
Silnik działa, jak ma 6 bieg. to ma 24kr/obr, 9 ma 36/obr, ciekawe ile by miał silnik krokowy trójfazowy
Właśnie myślę jak mu zrobić prosto mikrokoki, ale nie mam doświadczenia z PWM
Nie wiem jak dobierają takie PWM w % od pełnego zasilania?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
Nawiążę do wcześniejszych postów - zasilacz 20 A - najlepiej wziąść baterię akumulatorów z ciągłym zasilaniem ładowania. Sterowanie powinno być czoperowane - czyli nawet nie przewijany alternator jak najbardziej się nadaje. Pozostaje jedynie problem wydajności prądowej sterownika. Przy przeewijaniu obowiązuje zasada, że liczba amperozwoi jest stała. Zmiana wywoływania strumiena w wirniku przy użyciu magnesów jest wątpliwa. Koszt magnesów jest porównywalny z kosztem zakupu ładowarkli akumulatorów - akoszty przeróbki. Choć zaleta jedna jest niewątpliwa - winik się nie grzeje.
Pozdrawiam
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.