Kompresor/sprężarka do plazmy
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 76
- Rejestracja: 06 gru 2011, 16:14
- Lokalizacja: dolnośląskie
Do ilu barów pompujesz? Buduję kompresor i również użyję butli LPG z samochodu.Mam butlę po LPG 80 litrów do kompresora.
Jak tu: http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2023 ale na trzy agregaty.
O ile użytkownik G3d się nie pomylił to wali 3000psi do swojej butli paintballowej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
A ja nadal odradzam.
nabiłem dziś 33 litrówkę i średnica wzrosła o 5mm. ( ciśnienie 10 bar. )
a druga z propanem ma ciągle ten sam wymiar.
grubość ścianki dla zbiornika ciśnieniowego LPG wynosi w zależności od wielkości 3mm ( to dla zbiornika 33l ) a dla zbiornika ciśnieniowego wykorzystanego dla kompresora 5mm.
I boiler ... ciśnienie max 20bar ścianka 2mm.
Ja odradzam robić takie co najmniej dziwne wynalazki. Trochę odpowiedzialności trzeba mieć.
Owszem ... ciśnienie wytrzyma i bojler ale jest jeszcze zmęczenie materiału. Takich rzeczy się nie doradza komuś robić. To sie robi na własne ryzyko.
zdjęcia pokazują same małe butle , gdzie jest mała powierzchnia nacisku.
nabiłem dziś 33 litrówkę i średnica wzrosła o 5mm. ( ciśnienie 10 bar. )
a druga z propanem ma ciągle ten sam wymiar.
grubość ścianki dla zbiornika ciśnieniowego LPG wynosi w zależności od wielkości 3mm ( to dla zbiornika 33l ) a dla zbiornika ciśnieniowego wykorzystanego dla kompresora 5mm.
I boiler ... ciśnienie max 20bar ścianka 2mm.
Ja odradzam robić takie co najmniej dziwne wynalazki. Trochę odpowiedzialności trzeba mieć.
Owszem ... ciśnienie wytrzyma i bojler ale jest jeszcze zmęczenie materiału. Takich rzeczy się nie doradza komuś robić. To sie robi na własne ryzyko.
zdjęcia pokazują same małe butle , gdzie jest mała powierzchnia nacisku.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 248
- Rejestracja: 09 mar 2012, 20:27
- Lokalizacja: Czarnków
Panowie nie ma o co kruszyć kopi, ja muszę kupić gotowca (lub zestaw do samodzielnego montażu
) albowiem nie mam czasu na przeróbki itp. rzeczy.
@ cnccad troszkę chyba przesadzasz z tym niebezpieczeństwem albowiem budując kotły C.O nie jednokrotnie nabijałem je do 4 atm i nic strasznego sie nie działo a pamiętać trzeba że tu mamy powierzchnie płaskie,owal wytrzyma z 5x tyle. Rozcinałem kiedyś zbiornik ciśnieniowy od hamulców STARA i tam ścianka ma nie więcej jak 2mm a ciśnienia przecież też spore. Niemniej jednak ja się w takie zabiegi bawić nie zamierzam i muszę kupić gotowca.

@ cnccad troszkę chyba przesadzasz z tym niebezpieczeństwem albowiem budując kotły C.O nie jednokrotnie nabijałem je do 4 atm i nic strasznego sie nie działo a pamiętać trzeba że tu mamy powierzchnie płaskie,owal wytrzyma z 5x tyle. Rozcinałem kiedyś zbiornik ciśnieniowy od hamulców STARA i tam ścianka ma nie więcej jak 2mm a ciśnienia przecież też spore. Niemniej jednak ja się w takie zabiegi bawić nie zamierzam i muszę kupić gotowca.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
4 atm to nie 10
zbiornik powietrza z auta jest mały. Nie ma nawet 40l
Nie pracuje na dynamicznym ciśnieniu.
oczywiście każdy wie co robi i jak.
jutro mam ( nie bezpośrednio ja ale część automatyki serwisuję ) odbiór na stacji kompresorowej. Zapytam UDT-owca z ciekawości o typowych zagrożeniach , nie o tym czy wolno czy nie.
zbiornik powietrza z auta jest mały. Nie ma nawet 40l
Nie pracuje na dynamicznym ciśnieniu.
oczywiście każdy wie co robi i jak.
jutro mam ( nie bezpośrednio ja ale część automatyki serwisuję ) odbiór na stacji kompresorowej. Zapytam UDT-owca z ciekawości o typowych zagrożeniach , nie o tym czy wolno czy nie.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9340
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Zbiornik LPG jest zakończony kołnierzem z sześcioma nagwintowanymi otworami.cnccad pisze:Dodatkowo trzeba taki zbiornik zaopatrzyć w zawór spustowy bo nie każdy LPG go ma i wówczas wchodzi w grę spawanie co wiąże się z kilkoma naprężeniami.
A to jak by nie było jest ciśnienie i jeżeli coś się stanie komuś to wówczas co zrobisz
Dorabia się dekiel z grubej blachy i do niego spawa co potrzeba.
Oczywiście jak komuś brakuje zdrowego rozsądku, to się za to brać nie powinien.
Otwór w kołnierzu ma 50 mm średnicy i jeśli dobrze policzyłem, to przy ciśnieniu 8 barów na dekiel działa siła równoważna obciążeniu 160 kg, czyli nie tak znowu duża.
Blachy piątki to nie rozerwie, przyzwoitych śrub nie pourywa.
Ja rozumiem, że są idioci którzy nawet czymś takim potrafią sobie krzywdę zrobić, ale nie popadajmy w skrajności.
.
[ Dodano: 2012-06-11, 22:51 ]
Gaz LPG to mieszanina propanu i butanu o dość dowolnych proporcjach.cnccad pisze:nabiłem dziś 33 litrówkę i średnica wzrosła o 5mm. ( ciśnienie 10 bar. )
a druga z propanem ma ciągle ten sam wymiar.
Przy temperaturze 20°C ciśnienie w zbiorniku wyniesie od 1 bara dla czystego butanu do 8 barów dla czystego propanu.
Należy zauważyć, że butan pod ciśnieniem atmosferycznym wrze w temperaturze -0,5°C, więc nie można by go używać w zimie, a przecież nikt nie zabroni zatankować zimowe paliwo (propan) i trzymać pełny zbiornik do lata ...
Dlatego maksymalne ciśnienie jest ustalone na 30 barów.
Zwykle bywa dużo mniej.
Natomiast wachania ciśnienia mogą być spore, i to codziennie pomiędzy nocą i słonecznym dniem.
Szansa rozerwania zbiornika LPG ciśnieniem 8 barów jest praktycznie żadna.
.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Szansa rozerwania tego zbiornika jest wtedy gdy ciśnienie wzrośnie powyżej 100 barów, podane ciśnienia 35-45 bar to ciśnienia próbne, które przechodzi każdy zbiornik.
Co do grubości ścianki - daleko za nimi są te chińskie kompresory, przypadkowość gatunku blachy to już wiadomo. Czasy gdzie butla była taka jak 3jw60 minęły.
Czyżby spawając zawór upustowy do zbiornika który ma przeznaczenie do kopresora nie wprowadzało się naprężeń ?
Tak zbiorniki z samochodów z instalacji sprężonego powietrza to dopiero cienizna.
Co do grubości ścianki - daleko za nimi są te chińskie kompresory, przypadkowość gatunku blachy to już wiadomo. Czasy gdzie butla była taka jak 3jw60 minęły.
Czyżby spawając zawór upustowy do zbiornika który ma przeznaczenie do kopresora nie wprowadzało się naprężeń ?

Tak zbiorniki z samochodów z instalacji sprężonego powietrza to dopiero cienizna.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 248
- Rejestracja: 09 mar 2012, 20:27
- Lokalizacja: Czarnków
Odgrzeję starego kotleta
kompresor kupiłem ten z linku i jestem bardzo zadowolony dodatkowo dokupiłem odwadniacz i odolejacz i naprawdę jest o dużo lepiej niż przy tym małym (tego też zostawiłem na w razie W ).
Co do wytrzymałości zbiorników to powiem że niema co polemizować albowiem zwykła butelka PET nabita do 10 bar ma jeszcze dość spory zapas wytrzymałości, rozmawiałem ze znajomym co nabija butle argonem i się uśmiał, albowiem praktycznie każdy owalny zbiornik wytrzymuje ciśnienie min 35 bar. choćby był z blachy 1mm.

kompresor kupiłem ten z linku i jestem bardzo zadowolony dodatkowo dokupiłem odwadniacz i odolejacz i naprawdę jest o dużo lepiej niż przy tym małym (tego też zostawiłem na w razie W ).
Co do wytrzymałości zbiorników to powiem że niema co polemizować albowiem zwykła butelka PET nabita do 10 bar ma jeszcze dość spory zapas wytrzymałości, rozmawiałem ze znajomym co nabija butle argonem i się uśmiał, albowiem praktycznie każdy owalny zbiornik wytrzymuje ciśnienie min 35 bar. choćby był z blachy 1mm.