Używam silnika 4 fazowego, unipolarnego, w trybie pełnego kroku dwufazowo.
Wedle instrukcji należy podłączyć uzwojenia do liniii ABCD, a odczepy środkowe pozostawić niepodłączone. I tu zaczyna się problem. W najlepszym przypadku udaje mi się osiągnąć stan, w którym dopiero po dwukronej zmianie taktu zegara ze stanu niskiego do wysokiego silnik poruszy się o dwa kroki - kąt 14.4st. (kąt nominalny to 7.2), ale pojedynczy takt zegara nie robi niczego, gdy przełączę sterownik do trybu half-step, potrzeba 4 taktów do obrotu silnika o kąt 28 st., ale znowu 1, 2, ani też 3 kroki nie zmieniają stanu silnika.
Próbowałem już wszytkich możliwych konfiguracji, przeczytałem dokładnie noty katalogowe l297 i l298, ponadto instrukcję sterownika i nic.
Udało mi się dojść do tego, że jeśli podłączę odczepy środkowe albo do siebie, albo do masy/zasilania to wtedy układ działa poprawnie. Wydaje mi się, że podłączając je do masy pozbawiam w ten sposób funkcji choppera, ponieważ prąd płynie wtedy przez odczepy do masy bezpośrednio (nie jestem pewny). Z drugiej strony kiedy łączę je ze sobą wszystko jest prawie idealnie, ale w takim wypadku czasami przez tą gałąź płynie prąd dwa razy większy i nie wiem, czy poprawnie zostanie roprowadzony do linii sense 1 i 2. Poza tym nigdzie nie widziałem, żeby ktokolwiek używał w ten sposób tego układu i nie wiem, czy tak można.
Czy ktoś mógłby mi doradzić. Co mogę robić nie tak.
Zdjęcie do wersji działającej, w instrukcji odczepy środkowe powinny być rozłączone.
