jak zrobić w warsztacie coś takiego
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
- Lokalizacja: lubelskie
jak zrobić w warsztacie coś takiego
witam!
Potrzebuję wykonać do swojego motocykla zabytkowego nietypowe kolanko. Nie mam fot ani nic, ponieważ oryginał do dziś zgnił kompletnie. Kolanko było trochę podobne do współczesnych dwusuwowych buc. Coś takiego:
http://shop.1stmx.co.uk/dep-2-stroke-mo ... 3187-p.asp
Specjaliści za zrobienie tego cuda żądają 20 000. Pamiętam, że u mnie szły tylko 2 spawy i to przez całą długość kolanka, także było zrobione z 2 arkuszy a nie jak to na fotce - z kilku..
Czy jest szansa aby wykonać to w warsztacie? Narazie dysponuję jedynie inwertorem, arkuszami blachy i drobnym sprzętem do cięcia. Wiem, że oryginalnie musiało być kopyto i do którego dociskano prasą tłocznik i formowano w ten sposób blachę, niestety taki sprzęt kosztuje z milion :/ A ja bym chciał jakimś niedużym kosztem.
z góry dzięki za podpowiedzi!
Potrzebuję wykonać do swojego motocykla zabytkowego nietypowe kolanko. Nie mam fot ani nic, ponieważ oryginał do dziś zgnił kompletnie. Kolanko było trochę podobne do współczesnych dwusuwowych buc. Coś takiego:
http://shop.1stmx.co.uk/dep-2-stroke-mo ... 3187-p.asp
Specjaliści za zrobienie tego cuda żądają 20 000. Pamiętam, że u mnie szły tylko 2 spawy i to przez całą długość kolanka, także było zrobione z 2 arkuszy a nie jak to na fotce - z kilku..
Czy jest szansa aby wykonać to w warsztacie? Narazie dysponuję jedynie inwertorem, arkuszami blachy i drobnym sprzętem do cięcia. Wiem, że oryginalnie musiało być kopyto i do którego dociskano prasą tłocznik i formowano w ten sposób blachę, niestety taki sprzęt kosztuje z milion :/ A ja bym chciał jakimś niedużym kosztem.
z góry dzięki za podpowiedzi!
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
widziałem na YuoTube ( nie potrafię teraz tego znaleźć - najlepsze że jak nie szukam to co jakiś czas przewija się ten filmik gdy oglądam co innego) zespawane obie płowy i nadymane z pomocą wody pod ciśnieniem
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
To co na zdjęciach to chyba tłoczone ?
Pogadaj z kol. Dudi1203 - on spawa wydechy z nierdzewki, może byłoby trochę więcej kawałków, ale za rozsądne pieniądze
Jak to rozdmuchać wodą ? Przecież najpierw trzebaby wykonać spoiny czołowe, a jak to zrobić na płaskich blachach (?) No i woda to chyba z solidnej myjki ? Ale byłoby to jakieś rozwiązanie..
Pogadaj z kol. Dudi1203 - on spawa wydechy z nierdzewki, może byłoby trochę więcej kawałków, ale za rozsądne pieniądze
Jak to rozdmuchać wodą ? Przecież najpierw trzebaby wykonać spoiny czołowe, a jak to zrobić na płaskich blachach (?) No i woda to chyba z solidnej myjki ? Ale byłoby to jakieś rozwiązanie..
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? 

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
O żesz, człowiek zapomniał że dawniej kowalstwo to nie była zła fucha - tu chyba widać lepiej jak zrobić takie muszelki:
co prawda to z czarnej stali, z nierdzewką byłoby gorzej, ale z drugiej strony, dawniejsze wydechy były chyba raczej z czarnej, poniklowanej stali ?
co prawda to z czarnej stali, z nierdzewką byłoby gorzej, ale z drugiej strony, dawniejsze wydechy były chyba raczej z czarnej, poniklowanej stali ?
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? 
