Niestety, moje są dużo mniejsze (przelot). Chyba trudno będzie spełnić te wymagania, bo moje mają średnicę zew. rzędu 120 mm przy przelocie ok. 20mm (są na 24V). Może są jakieś inne wykonania, nie wiem. Moje mają jedną parę tarcz.
No tutaj moja oś jest dość specyficzna. Niby niewielka ale chodziło o uzyskanie dużego przelotu, stąd taka średnica wałka.
Zastanawiam się jeszcze nad stworzeniem hamulca elektromagnetycznego na zasadzie następującej. Dwa elektromagnesy lub elektromagnes i kawałek stali po dwóch stronach cieniutkiej tarczy zamocowanej na wale. Oczywistym jest załączenie prądu zaciśnie obydwa kawałki na tarczy i efekt zostanie uzyskany. Natomiast martwią mnie możliwe efekty poboczne. Wał jest wykonany ze stali. Czy nie będzie tak że mi się namagnesuje i będzie zbierał cały możliwy syf w warsztacie. Pozostaje jeszcze wykonanie tarczy np z laminatu tak żeby jak najmniej przenosić pole magnetyczne na wał.
Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?? i będzie w stanie poradzić?
jest to rozwiązanie jednak staram się pozostawić go na sam koniec bo mimo wszytko jest skomplikowany. patrząc na miejsce jakie posiadam siłownik musi być umiejscowiony wzdłuż wału. To powoduje ze do hamulca trzeba już kombinować krzywkę. Do tego wstawienie serwa to elektronika sterująca i dość wolne działanie.
Nakierowany pomysłem kolegi wymyśliłem jeszcze jeden prosty sposób chyba. Zrobić na tarczy zwykłego Vbrake'a jak w rowerach i ciągnąć go takim o to elektromagnesem:
Na to za bardzo nie ma miejsca rowerowa też nie da rady bo za mały przelot na mocowaniu. Wiec tak czy inaczej skończy się wykonaniem wszystkiego od podstaw - kwestia wybrania najlepszego rozwiązania.
W ostateczności... pneumatyka to komplikacja... jesli udało by się ominą ć to byłoby świetnie. do sterowania elektrozaworem i tak potrzebuję zasilacz. do tego wężyki kompresor... przemyślę to jeszcze ale jakoś bez konieczności wielkiej mam awersję do rozbudowywania o kolejne "media" Gdybym walił wielką produkcje to tak.. ale częściej wpadam robię jedną prototypową cześć i wypadam... więcej zajmuje włączanie wszystkiego niż praca. Kolejna zabawka w postaci kompresora mi się nie podoba No ale nie mówię kategorycznie nie
A może zamontować na 4 osi indexer, albo liniał(na okrągło:P) pomiarowy? W ten sposób pozbędzie się kolega problemów hamulców. A silnik krokowy z natury jest czymś w rodzaju hamulca w stanie ustalonym.