Dobór silnika do PCB

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
nero_pat
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8

Dobór silnika do PCB

Post napisał: nero_pat » 11 gru 2011, 20:40

Witam wszystkich :)

Od razu mówię, że we frezowaniu jestem kompletnie zielony i wiem, że jest to skomplikowane, ale od czegoś trzeba zacząć naukę, a jak chce się coś zrealizować to najlepiej sie uczyc na bledach, dlatego chciałem się zwrócić do Was, specjalistów :D

Jak napewno każdy się domyślił, razem z kolegami chcielibyśmy zrobić frezarkę do płytek PCB.

Czy mógłbym prosić o jakieś porady praktyczne, nakierunkowanie?
Naszym głównym pytaniem jest to, jaki silnik potrzebny by był do takiego zadania? Jakiej musialby byc mocy?
Od razu mowie, ze efekty, w sensie dokładności i jakości tych płytek pcb mogą być naprawdę mizerne, ale żeby to działało i poradziło sobie ze zdrapaniem miedzi z laminatu. Musimy po prostu mieć coś na początek, aby ruszyć :)

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, porady, ogólnie za pomoc. Naprawdę będę wdzięczny, za wszelakie opinie nie gaszące mojego, i kolegów zapału :)

Tagi:

Awatar użytkownika

1złoty
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1

Post napisał: 1złoty » 12 gru 2011, 19:53

Wiesz co do obwodów drukowanych powinna wystarczyć zwykła frezarka do drewna na jakimś porządnym statywie ,jeśli oczywiście chodzi o samo zdrapywanie miedzi :mrgreen:

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7

Post napisał: tuxcnc » 12 gru 2011, 20:15

Jaki masz budżet ?

.

qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1

Post napisał: qqaz » 12 gru 2011, 21:43

Jeżeli potrzebą Waszą jest możliwość wykonywania płytek to zapoznajcie się z technikami sitodruku. Koszty minimalne a przy zainwestowaniu 100zł (na oko) uzyskacie możliwości prawie "fabryczne" .
Frezowanie pozornie jest techniką która się robi "sama" ale...