Odpowiedź w tym przypadku jest bardzo prosta, samolot który widziałeś nie miał aktywnego systemu ADS-B. Flightradar24.com nie jest wirtualną prezentacją danych z radarów w całej europie tylko wizualizacją danych odczytywanych z odbiorników ADS-B rozmieszczonych to tu, to tam. Nie wczytywałem się w specyfikacje pojektu, ale możliwe, że prócz wspomnianego systemu ciągnie jeszcze dane z ACARS. Są to 2 różne systemy dostępne w lotnictwie cywilnym. ADS-B (Automatic Dependent Surveillance - Broadcast) generalnie umożliwia prezentacje ruchu powietrznego w czasie rzeczywistym (jak flightadar24), informacje pobierane są z systemów pokładowych samolotu i transmitowane na częstotliwości powyżej 1GHz. ACARS to system depesz które nadaje załoga samolotu do stacji na ziemi. ACARS może prócz informacji o celu podróży, kursie, prędkości pozycji zawierać również komunikaty w stylu "źle zachowujący się pasażer", itp. Te komunikaty lecą gdzieś w okolicach 118 do 122MHz.Rayford pisze:może to jakiś zakonspirowany, niewidoczny dla radarów leciał...
Do czytania komunikatów ACARS wystarczy skaner na pasmo lotnicze i komputer z darmowym softem do dekodowania depesz.
Ciekawskich zachęcam do poszukania sobie odpowiednich for tematycznych.
Dla jednych hobby to maszyny CNC dla innych lotnictwo (w tym wykonywanie fotografii poszczególnym samolotom, śledzenia ich tras przelotów i innych ciekawostek). np. na stronie http://www.planespotters.net/ można znaleźć niemal każdy latający pojazd uchwycony przez spoterów.