Tak tylko dodam - okręgów nie kwantyzuję, tylko elipsy i spline. G-code obsługuje okręgi i łuki (oraz spirale) więc nie było takiej potrzeby.prokopcio pisze:odpada problem kwantyzacji wycinka okręgu który może bardzo znacznie namnożyć tysiące mikroskopijnych odcinków, natomiast zmniejszając rozdzielczość można "uszkodzić" obrabiany wierzchołek...
Programy z korekcją średnicy narzędzia
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2173
- Rejestracja: 29 lip 2005, 15:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No i teraz właśnie zastanawiam się Panowie nad poleceniami G41 i G42 w g-kodzie, czyli włączanie prawo i lewostronnego offsetu. Bez takiej analizy, jaką tu robicie (robimy) nie da się tego prawidłowo wykonać...
No chyba, że mamy do czynienia z offsetem prostokątów
No chyba, że mamy do czynienia z offsetem prostokątów

Maszyny i oprogramowanie CNC: eduCAD, STEP2CNC, LynxCUT, Styro3D, Tapper, cncCAD, Image2CAM, Turn3D, TERMCUT, LynxNEST (Nesting)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2173
- Rejestracja: 29 lip 2005, 15:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 637
- Rejestracja: 21 maja 2008, 10:02
- Lokalizacja: Damasławek
Sam proces powstawania pojedynczego offsetu opisał kolega Grg12. Z tym, że działa to dobrze jeśli offset nie jest zbyt duży (dla różnych kształtów oryginału ta granica leży gdzie indziej –dla figur wypukłych nie ma jej wcale). Dlatego przy wybieraniu stosuję rekurencje – produkt wyjściowy pierwszego offsetu jest zarazem wejściem dla drugiego i aż do momentu w którym program stwierdzi, że nic więcej nie da się wygenerować. Z tym, że należy pamiętać iż produktem wyjściowym jednego offsetu może być równolegle kilka innychPodpowiesz, jak poradziłeś sobie z tym najbardziej skomplikowanym obiektem?


Gdzieś Prokopcio napisał, że trzeba także sprawdzić przecinanie się offsetu z oryginałem – nie zauważyłem takiej potrzeby.
Poniżej jeszcze jeden przykład z „pseudo wyspą” – przy okazji widać tu w karykaturze jak w zasadzie robi się „wyspy”

(kurcze ja tu piszę a mojego wątku nikt nie odświeży


-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1126
- Rejestracja: 11 sty 2005, 13:03
- Lokalizacja: Grodków
- Kontakt:
- chodziło mi o śledzenie odległości od obiektu oryginalnego, który nie jest aktualnie "offsetowany" lub posiada inny offset.cosimo pisze:Gdzieś Prokopcio napisał, że trzeba także sprawdzić przecinanie się offsetu z oryginałem

zauważ że przy różnych korekcjach obróbka koła uszkodziła by materiał na kwadrat (tylko taki prymitywny pogląd o co mi chodziło) mimo, że nie ma żadnych przecięć.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2173
- Rejestracja: 29 lip 2005, 15:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nareszcie po wielu tygodniach i ja dorobiłem się dobrych algorytmów "offsetujących", które wykorzystałem do wybierania (pocketing) także z wyspami (pocketing with islands). Algortym (tak naprawdę ich zestaw) dodany jest do mojego najnowszego oprogramowania o nazwie cncCAD (miał się nazywać eduCAD 3.0).
Przykład podobny do kol. cosmio, z wyspą wychodzącą na zewnątrz (nachodzącą częściowo).

Szerszy opis zamieściłem w wątku:
https://www.cnc.info.pl/topics51/wybier ... htm#222594

Długi napis z wieloma wyspami...
************** DODANO 21.10.2011 ******************
Wyszedłem trochę "przed szereg" i zrobiłem 4 rodzaje offsetowania (algorytmy), co pokazują poniższe rysunki. Algorytmy mogą wydawać się "nadmiarowe" (po co tyle różnych offsetów?) - ale praca narzędzia za każdym razem będzie minimalnie inna, więc pewnie znajdzie się dla nich odpowiednie zastosowanie.
Oto one:

Offset standardowy

Offset "trymowany" - ucinany do max 2x odległości od punktów obiektu

Offset liniowy

Offset łukowy (kołowy)
Przykład podobny do kol. cosmio, z wyspą wychodzącą na zewnątrz (nachodzącą częściowo).

Szerszy opis zamieściłem w wątku:
https://www.cnc.info.pl/topics51/wybier ... htm#222594

Długi napis z wieloma wyspami...
************** DODANO 21.10.2011 ******************
Wyszedłem trochę "przed szereg" i zrobiłem 4 rodzaje offsetowania (algorytmy), co pokazują poniższe rysunki. Algorytmy mogą wydawać się "nadmiarowe" (po co tyle różnych offsetów?) - ale praca narzędzia za każdym razem będzie minimalnie inna, więc pewnie znajdzie się dla nich odpowiednie zastosowanie.
Oto one:

Offset standardowy

Offset "trymowany" - ucinany do max 2x odległości od punktów obiektu

Offset liniowy

Offset łukowy (kołowy)
Maszyny i oprogramowanie CNC: eduCAD, STEP2CNC, LynxCUT, Styro3D, Tapper, cncCAD, Image2CAM, Turn3D, TERMCUT, LynxNEST (Nesting)