Na każdą ze śrub mocowania pomp (4 otwory na "pionowej" ścianie patrząc od przodu) działa siła rzędu 1500N. Maksymalne naprężenia zredukowane wyniosą około 140MPa. Gdyby to była produkcja seryjna możnaby odlew zrobić met. wypalanych modeli, ale ,że my musimy wykonać jedną sztukę więc najlepiej byłoby to wykonać z jednego kawałka materiału.
[ Dodano: 2011-02-22, 13:10 ]
Czy ma ktoś doświadczenie w odlewaniu metodą wypalanych modeli? Ile kosztowałoby mniej więcej wydrukowanie tego modelu na drukarce 3D a następnie odlanie go?
Technologia elemntu?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 748
- Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Doradzam jednak to przeprojektować i się nie upierać przy tej technologicznie absurdalnej konstrukcji. Jakości odlewu nikt ci nie gawarantuje a alu po odlewie ma raczej poniżej 140Mpa. Niekontrolowane bąble gazowe i wtrącenia, brak realnej kontroli nad składem stopu, brak racjonalnej obróbki cieplnej po odlaniu. Chciałbym zauważyć że stopy alu o wyższej wytrzymałości uzyskały ją poprzez kontrolowany zgniot, przesycanie i starzenie.
Te 140Mpa zredukowane to rozumiem że mes ci powiedział? Oszacowałeś błąd czy zabronisz kierowcy cisnąć mocniej?
Kto powiedział że sędziowie krzywo patrzą na skręcane konstrukcje nośne pedaliery?
Proponuję zobaczyć jakie skutki urwania pedału były w zeszłym roku na silverstone.
A na bazie posiadanych pompek nie można dorobić korpusów odpowiednich? Przecież to każdy pan kaziu z tokarką powinien zrobić?
Wrzuć proszę screeny złożenia całego.
Te 140Mpa zredukowane to rozumiem że mes ci powiedział? Oszacowałeś błąd czy zabronisz kierowcy cisnąć mocniej?
Kto powiedział że sędziowie krzywo patrzą na skręcane konstrukcje nośne pedaliery?
Proponuję zobaczyć jakie skutki urwania pedału były w zeszłym roku na silverstone.
A na bazie posiadanych pompek nie można dorobić korpusów odpowiednich? Przecież to każdy pan kaziu z tokarką powinien zrobić?
Wrzuć proszę screeny złożenia całego.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Też myśle, że będę musiał przeprojektować ten model. To jest pierwsza wersja i faktycznie troche przekombinowana. W końcu jak to mówią "prostota jest w cenie":) Jeśli chodzi o te naprężenia to faktcznie podpowiedział mi mes. Również wstępna analiza bez odpowiedniego dla otrzymania zadowalających wyników zagęszczenia siatki. Pedał jak i korpus liczony jest na siłe nacisku na pedał hamulca wynoszącą 2000N (tak mówi regulamin). Dorosły człowiek jest wstanie wygenerować około 1400N. Dodatkowo założenie było takie żeby wykonać zarówno korpus jak i pedał z PA6 (Re około 270MPa).
Na skręcane części pedaliery chyba sędziowie nie patrzą krytycznie ,chodziło mi o ich spawanie. Załączam screena złożenia bez pedału gazu.
Na skręcane części pedaliery chyba sędziowie nie patrzą krytycznie ,chodziło mi o ich spawanie. Załączam screena złożenia bez pedału gazu.
- Załączniki
-
- screen_zlozenie.rar
- (183.63 KiB) Pobrany 186 razy
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 748
- Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
A pompki hamulcowe od motocykli?
http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-brebo ... 20138.html
Co do mesów to chodzi mi o jedną podstawową rzecz. Mało kto pamięta z wykładów że każdy mesowy wynik jest obarczony błędęm. KAŻDY. Mało kto też pamięta że przy braku praktyki codziennej z mesami i ich praktycznym zastosowaniem można się przysłowiowo "je***ć" o kilkadziesiąt procent. A w momencie gdy ci wychodzi powiedzmy 140Mpa a bierzesz materiał co ma 165Mpa to za bardzo nie ma się gdzie przysłowiowo "je***ć".
Pedały z czego planujesz? Jakie sprężynowanie i osiowanie pedałów? Jaki krańcówki hamulca?
http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-brebo ... 20138.html
Co do mesów to chodzi mi o jedną podstawową rzecz. Mało kto pamięta z wykładów że każdy mesowy wynik jest obarczony błędęm. KAŻDY. Mało kto też pamięta że przy braku praktyki codziennej z mesami i ich praktycznym zastosowaniem można się przysłowiowo "je***ć" o kilkadziesiąt procent. A w momencie gdy ci wychodzi powiedzmy 140Mpa a bierzesz materiał co ma 165Mpa to za bardzo nie ma się gdzie przysłowiowo "je***ć".
Pedały z czego planujesz? Jakie sprężynowanie i osiowanie pedałów? Jaki krańcówki hamulca?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Obawiam się ,że mogą mieć za mały wydatek. Ale faktycznie zastanawiam się na pompami zakończonymi z dwóch stron uniballem(podobnie jak w pompie z linku). Niestety są one drogie kosztują około 300$ :/
[ Dodano: 2011-02-23, 22:18 ]
Niestety nie mam żadnego doświadczenia zawodowego w obliczeniach mes. Dlatego starałem się trzymać wsp. bezpieczeństwa w granicach 2 i więcej. Pedał hamulca ma być frezowany z PA6. Osiowanie śruba walcowa pasowana, może z łożyskiem igiełkowym w pedale. Spręzynowanie na pedale hamulca jest konieczne? Przecież odbije on sam od ciśnienia w pompkach? Co rozumiesz przez krańcówki pedału?
[ Dodano: 2011-02-23, 22:18 ]
Niestety nie mam żadnego doświadczenia zawodowego w obliczeniach mes. Dlatego starałem się trzymać wsp. bezpieczeństwa w granicach 2 i więcej. Pedał hamulca ma być frezowany z PA6. Osiowanie śruba walcowa pasowana, może z łożyskiem igiełkowym w pedale. Spręzynowanie na pedale hamulca jest konieczne? Przecież odbije on sam od ciśnienia w pompkach? Co rozumiesz przez krańcówki pedału?