DOBOR KOLA ZEBATEGO PRZEKLADNI.....KABESTANU CUMOWNICZEGO

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
bleq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2011, 22:47
Lokalizacja: 3miasto

DOBOR KOLA ZEBATEGO PRZEKLADNI.....KABESTANU CUMOWNICZEGO

#1

Post napisał: bleq » 01 lut 2011, 22:56

Witam,

Pisze prace nt.: "Technologia remontu kabestanu na wybranym przykładzie".

Jako, ze w tym urzadzeniu nie ma sie co popsuc to mam zalozyc uszkodzenie jednego z kol zebatych. Nastepnie dobrac na bazie DTR nowe w celu wymiany i wykonac karty technologiczne.

W zdobytej przeze mnie DTR'ce nie ma zbyt wielu informacji o remoncie. Na wykazie czesci sa wyszczegolnione kola zebate opisane jedynie dwoma parametrami: z - liczba zebow oraz m - modul. Z tych danych cos tam jestem w stanie wyliczyc, ale nie mam pewnosci czy wszystko co jest potrzebne do wykonania nowego kola zebatego. Nie mam tez pewnosci jak dobrze dobrac material.

Mam nadzieje, ze jest ktos w stanie mi pomoc, w koncu chodzi o obrobke metali.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.



Tagi:


szuler666
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 310
Rejestracja: 04 gru 2010, 17:20
Lokalizacja: szczecin/essen
Kontakt:

#2

Post napisał: szuler666 » 01 lut 2011, 23:47

jako ze pracuje w stoczni remontowej to z doswiadczenia wiem ze w kabestanach uzywa sie na koła brazu z tej prostej przyczyny ze nie koroduje jest taki gatunek brazu ktory z angielskiej nazwy tłumaczy sie jako braz morski opocz ilosci zebow i moduł potrzebna jest srednica zebatki czesto przy remontach gdy jest zniszczone koło liczy sie kilka razy aby nie wychodziły cuda :mrgreen:
szuler


Autor tematu
bleq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2011, 22:47
Lokalizacja: 3miasto

#3

Post napisał: bleq » 02 lut 2011, 17:03

Z tego co sie dowiedzialem srednice kola akurat jestem w stanie wyliczyc z iloczynu ilosci zebow * modul. Dzieki wzorom jestem w stanie policzyc wysokosci stopy i oraz glowy zeba oraz srednice zewn. i wewn. kola zebatego.

Tylko co dalej, jak powinienem wykonac caly proces technologiczny remontu kabestanu ??

Mowisz, ze przekladnie kabestanow sa wykonane z brązu ?? No wlasnie, nie mam pojecia jaki konkretne material dobrac i naj jakiej podstawie. W mojej DTR naprawde nie ma takiej informacji.

Szuler666 za wszelkie informacje oraz pomoc bede bardzo wdzieczny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”