TUR 50 sprzęgło pod korbą posuwu i przyspieszaczem.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Dexterhouse
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:08
Lokalizacja: Barwice

TUR 50 sprzęgło pod korbą posuwu i przyspieszaczem.

#1

Post napisał: Dexterhouse » 25 paź 2010, 20:22

Witam, ,mam problem z tokarką TUR 50, kręcąc korbą suport się nie przemieszcza, za to kręci się całkiem bez oporów., jak się poruszy dźwignią przyspieszacza, to korba gdzie minimalnie zaczyna załapywać, ale nie na tyle żeby ruszyć suportem. Mam oryginalna DTR ale z 76r. i na tych złożeniach nie mogę się zbytnio dopatrzeć na jakiej zasadzie działa ten wysprzęglik. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności i z której strony się do tego zabrać żeby nie rozbierać zbyt wiele?



Tagi:


CoCoN
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2008, 18:28
Lokalizacja: dolnośląskie

#2

Post napisał: CoCoN » 26 paź 2010, 10:00

Chętnie odkupiłbym takiego leciwego, konwencjonalnego TURa do kapitalnego remontu.
Jak blisko "stolicy" Dolnego Śląska leżą Barwice?
Mam bliskie kontakty z emerytowaną kadrą ex-producenta tej tokarni.
Może jesteś zainteresowany zamianą na inną maszynę używaną?
:roll:


Autor tematu
Dexterhouse
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:08
Lokalizacja: Barwice

#3

Post napisał: Dexterhouse » 28 paź 2010, 20:31

Udało mi się odkryć w czym leży problem, winna jest zużyta tuleja która przesuwając się wciska kulki w ośkę przebiegającą wewnątrz jej samej.

Problem w tym że już ktoś to kiedyś napawał, przetaczał, ratował.
Gdzie szukać oryginalnych wymiarów tej tulei?
W DTR nie ma numeru katalogowego części, jest tylko numer na złożeniu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”