SSK-SB02- nie działa, grejący się l297
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:53
- Lokalizacja: Sieradz
SSK-SB02- nie działa, grejący się l297
Witam. Będę się streszczał bo jestem konretnie zmęczony... Kupiłem płytkę do tego sterownika od sponsora, elementy tam gdzie mi było najtaniej i dzisiaj po robocie zacząłem składać pierwszy sterownik. problem w tym że grzeje się l297. Zasilanie silników nawet nie podłączałem. Czy ja coś źle wlutawałem, czy co? Jak ten układ jest odporny na idiotyczne traktowanie? Nic narazie nie mierzyłem bo już mi się nie chce, jutro będę walczył, tylko powiedzcie mi, co jest najczęstszą przyczyną gdzania się l287?
Pozdr.
Pozdr.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
Napisz konkretniej, o który układ ci chodzi ten:
przy napięciu 36VDC po kilku sekundach radiator jest już ciepły.
Ten tak naprawdę nie istnieje, ale jeśli chodzi o L298, to jest u niego to normalne,zuraf pisze:gdzania się l287?
przy napięciu 36VDC po kilku sekundach radiator jest już ciepły.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2010, 21:24 przez mateuszkx80, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia dla YOU
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:53
- Lokalizacja: Sieradz
Oczywiście chodziło mi o l297:) konkretniej to tak: Polutowałem wszystko, na koniec zorientowałem się że nie przyszły mi rezystory 0.22R/5W. MIałem 0.1R i takie wstawiłem. Pozatym zamiast rezystora 2.2k mam 2.24 (szeregowo 2k i 240- nie miałem 2.2k). Pozatym wszystko zgodnie z instrukcją. Zwarć raczej niema, sprawdzałem już 10x. Nie istotne czy podłączę tylko zasilanie logiki, czy również silników l297 mocno się grzeje...
edit: Rzecz którą zauważyłem przed chwilą. Gdy podłączona jest tylko logika l297 jest zimny, gdy choć nawet na chwilę dotknę przewodem z 5-cioma voltami pinu zasilania silników l297 zaczyna się mocno grzać, że po ok 5 sekundach nie można utrzymać palca. Pobór prądu przez zimną logikę to 120mA, po zasileniu silników 900mA. Czy jest to spowodowane tym że na fazę testów postanowiłem nie podłączać silników?
edit2: a czy część logiki i część mocy mogą być zasilane z tej samej linii?
edit: Rzecz którą zauważyłem przed chwilą. Gdy podłączona jest tylko logika l297 jest zimny, gdy choć nawet na chwilę dotknę przewodem z 5-cioma voltami pinu zasilania silników l297 zaczyna się mocno grzać, że po ok 5 sekundach nie można utrzymać palca. Pobór prądu przez zimną logikę to 120mA, po zasileniu silników 900mA. Czy jest to spowodowane tym że na fazę testów postanowiłem nie podłączać silników?
edit2: a czy część logiki i część mocy mogą być zasilane z tej samej linii?
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
Mogą być pod warunkiem, że najpierw z zasilacza wyprowadziłeś niestabilizowane napięcie do silników, a potem wstawiłeś w układ stabilizator 5V.zuraf pisze:a czy część logiki i część mocy mogą być zasilane z tej samej linii?
A czy układ zasilacza masz zbudowany tak, że najpierw pojawia się napięcie zasilające logikę, a dopiero potem silniki??
Spróbuj wymienić ten układ, może zepsułeś go podczas lutowania.
A czy na pewno grzeje się l297, a nie l298????
Pozdrowienia dla YOU
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:53
- Lokalizacja: Sieradz
tak, 297. Nie podejrzewaj mnie o takie rzeczy:)
JUż zrobiłem. Właśnie zasilałem z tego samego 5V to i to. Wszystko działało tylko że podczas testów zachciało mi się podłączać jeden silnik bautz hy200-3450, o którym już pisałem i po którym już mam garść spalonych mosfetów... i chyba będzie l298 do wymiany:|
JUż zrobiłem. Właśnie zasilałem z tego samego 5V to i to. Wszystko działało tylko że podczas testów zachciało mi się podłączać jeden silnik bautz hy200-3450, o którym już pisałem i po którym już mam garść spalonych mosfetów... i chyba będzie l298 do wymiany:|
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lis 2009, 17:43
- Lokalizacja: Radom
u mnie było zwarcie na rezystorze 0,22 -tutaj miernik nie pomoże - ja odlutowałem rezystor i dopiero potem sprawdzilem ze jest jeszcze przejście
poza tym fakt ze najpierw zasila się logikę zasilając najpierw napięcie wykonawcze tak spaliłem 2 układy
silniki miałem 3 amperowe i objawem było straszne grzanie sie silnika a nie układu.
150 mA na logikę - u mnie podobna wartość byla o ile dobrze pamiętam
poza tym fakt ze najpierw zasila się logikę zasilając najpierw napięcie wykonawcze tak spaliłem 2 układy
silniki miałem 3 amperowe i objawem było straszne grzanie sie silnika a nie układu.
150 mA na logikę - u mnie podobna wartość byla o ile dobrze pamiętam
jaki moderator takie forum
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Napięcia można włączać także jednocześnie jednym włącznikiem. Zasilania najlepiej wyłączać w momencie kiedy silniki trzymają (aktywny moment trzymający) wtedy mamy pewność, że kondensatory w zasilaczu zostaną rozładowane i nie uszkodzą nam przez przypadek sterownika...
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Raciborz
Ja powiem tylko tyle ze miałem podobny problemy ale chodziło o L298 a nie L297 (chociaż czytając wpisy założyciela tematu juz sam nie wiem o jaki uln mu chodzi bo uzywa tych nazw zamiennie...;/)
U mnie problem był taki ze jeśli używałem sterowników bez obciążenia to bardzo szybko sie grzały tak jak ktoś pisal wcześniej,ale po dodaniu silników można bylo juz pracować bardzo długo tzn prędzej silnik byl ciepły niz L298. Aha no i jeszcze warto zwrócić uwagę na jaka wartość kolega ustawił potencjometr na sterowniku.
U mnie problem był taki ze jeśli używałem sterowników bez obciążenia to bardzo szybko sie grzały tak jak ktoś pisal wcześniej,ale po dodaniu silników można bylo juz pracować bardzo długo tzn prędzej silnik byl ciepły niz L298. Aha no i jeszcze warto zwrócić uwagę na jaka wartość kolega ustawił potencjometr na sterowniku.
Dziękuję wszystkim za pomoc!!!
Pozdrawiam
Pozdrawiam