Ja to wszystko zrobie, tylko to zajmuje troche czasu.
Pewnie wyszlo"az tak dobrze" bo wszystko bylo robione frezem 1mm - tu pewnie waga maszyny robi swoje. Jak to mój znajomy powiedzial - frez sie zlamie zanim maszyna sie ugnie.
Ale te paski przy frezowaniu jak na ostatnim zdjeciu, wydaje mi sie ze moga miec cos wspólnego z kolem zebatym, paskiem, sruba, nakretka, lozyska. Raczej nie ze sztywnoscia. To sie robi dokladnie co 2mm. Myslalem ze ktos moze to widzial wczesniej, bo duzo tu róznych maszyn powstaje.
No chyba ze aluminium jest tak zrobione. Nastepnym razem przekrece plytke o 90 stopni.
Jeden obrót kola zebatego to 4mm posuwu, czyli jakby otwór w kole zebatym na srube albo silnik nie byl idealnie na srodku, albo byl ciut za duzy, to by pasowalo ze 2mm sa frezowane za szybko, a 2mm za wolno.
Wlasnie chcialem zeby takie cos mi ktos napisal, to bym nie mial niepewnosci co to jest.
Adam
[ Dodano: 2010-06-27, 21:17 ]
Juz wiem dlaczego tylnia blacha na bramie byla taka wygięta. Przez różnice temperatury.
Byla składana w zimie w garażu, a jak ja przyniosłem do siebie w lato, o 20 stopni więcej, aluminium się najwyrazniej dosc duzo rozeszło a stalowa sruba nie. Wszystko bylo strasznie napięte. Blacha odstawała parę mm na środku. Ciekawe czy moje wózki przezyly takie wygięcie. Jak poluzowałem lozyska sruby, to blacha się prawie wyprostowała a jak poluzowałem szyny, w ogóle jest prosta.
To nie za wesoło wygląda. Mam klimatyzacje zakladac?
Teraz w zime pewnie sruba sie wygnie jak aluminium sie skurczy.
Mam kolegę w klubie modelarskim - wie prawie wszystko w tym temacie. Zawsze mówił ze najlepiej jest wszystko z tego samego materiału robic. Korpus z włókna szklanego i rurki węglowe pomiędzy serwem i sterem to jego zdaniem kiepskie rozwiązanie - i ma racje.
Widzę ze ostatnio powstaje tu duzo stalowych konstrukcji. Nie wiem jaki macie powód ale na pewno pod tym względem to dobre rozwiązanie.
Mogę zapytać jakiego typu aluminium używacie? Ja o tym moim nic nie wiem ale mogę się moze dowiedzieć. Wiem tylko ile kilogram kosztuje.
Adam
[ Dodano: 2010-07-01, 00:18 ]
Kombinowalem nowa Zetke. Zeby ta wysoka blacha Zetki byla troche wyzsza ( czego nie chce) albo krokowiec troche krótszy, to by fajnie pasowal nad Kressem. Kupa miejsca tam jest.
Troche moze byc trudny dostep do kasowania luzu nakretki.
Jestem tylko niepewny co do zacisniecia Kressa. Ta szpara co go dociska moze byc jak na rysunku, czy lepiej zeby byla na srodku srednicy Kressa?
Wydaje mi sie ze jak by byla na srodku srednicy Kressa, to by moglo to znacznie oslabic mocowanie i te wszystkie wzmocniena Zetki niewiele by mialy na to wplyw.
Prowadnice, wózki i srube z nakretkami juz zamówilem, a znajomy szuka blachy na wzmocnienie bramy.
Chcialbym jeszcze zapytac co do lozysk. Jakbym dal takie podwójne skosne przy krokowcu i jedno toczne na dole to by bylo dobrze? Czytalem tu gdzies wczorej, ze to toczne moze tylko luzem siedziec w obudowie zeby moglo sie ruszac w góre i dól - tak ma byc?
Adam
[ Dodano: 2010-07-05, 02:35 ]
Ale graweruje nie najgorzej 0,15mm w plastiku.
