Rury precyzyjne, kotłowe, chromowanie, twarde anodowanie...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 988
- Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
- Lokalizacja: lodz
bardzo podobna konstrukcja dobry niesmiertelny i ciezki widelec do dh
http://www.schlickjumper.de/parts/forum1_54.htm
nie wiem czy ze stalowymi goleniami zmiescisz sie w 5kg
orginal woazyl chyba ponad 3,5kg a golenie mial z aluminium easton pokryte teflonem nie pamietam jakie ale pewnie z 7000

http://www.schlickjumper.de/parts/forum1_54.htm
nie wiem czy ze stalowymi goleniami zmiescisz sie w 5kg
orginal woazyl chyba ponad 3,5kg a golenie mial z aluminium easton pokryte teflonem nie pamietam jakie ale pewnie z 7000
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
numer ze szmatami znam od tatusia ktory przez cale zycie pracowal przy maszynach, najpierw byl szlifierzem a pozniej tokarzem. zamiast szmat mozna uzyc grubej liny (jesli sie akurat trafi dobrze ze srednica), mozna tez dorobic broki i rure wypelnic plynem. nie wiedzialem, ze mniejszy promien naroza wplywa na zmniejszenie drgan, ja bylem sklonny uzyc plytki 0.8 zeby uzyskac wieksza gladkosc. oczywiscie w pracy uzywamy profesjonalnych narzedzi, bo akurat czesto obrabiamy kwasowe i stal nierdzewna, wiec jesli o to chodzi to nie ma problemu.skoti pisze:Ja tez myslalem ze chodzi ci o srednice wewnetrzna![]()
Takie dlugie rury jesli chcesz toczyc to powinienes do srodka napchac szmat zmniejsza to podatnosc do wpadania w drgania.Jesli chodzi o promien plytki to powinien byc 0.4 na wiekszym promieniu trudno jest pozbyc sie drgan .Pomyslalem sobie jeszcze ze nie musisz obrabiac calej rury z jednego mocowania wystarczy ze obrobisz dokladnie ta czesc ktora pracuje a druga czesc w zaleznosci od potrzeby.Przy zamocowaniu w uchwycie rury i podparciu koniem jest mniejsze prawdopodobienstwo drgan niz na klach.
A na marginesie dodam ze obrubka stali nierdzewnej nie jest taka zla jesli sie ma czym robic:)
Plytki musza byc w odpowiednim gatunku choc da sie toczyc plytkami do stali, na frezarce juz nie.
natomiast samym problemem jest kwestia uzyskania odpowiedniej doklanosci, okraglosci no i chropowatosci. byc moze, dla mniejszych dlugosci nawet mozna by bylo uniknac szlifowania, ale nie wiem czy jest to mozliwe w wypadku rury o dlugosci 550-600mm, gdzie na ok 350mm dlugosci (dlugosc czesci bedacej w stanie spoczynku w slizgu plus 200mm skoku) od jednego z koncow musze miec zachowana jak najwieksza dokladnosc. przyznaje, ze wolal bym uniknac szlifowania, poniewaz w pracy nie ma szlifierki do walkow na ktorej by taka dlugosc przeszla, a szlifowanie bezkłowe z podtrzymka tanie nie jest. jesli sie uzyska po toczeniu chropowatosc rzedu Ra=1.2 to bedzie dobrze, dalej wystarczy to zapolerowac papierem sciernym.
moje pytanie brzmi: czy w opisany wyzej sposb uda mi sie z rury 36x2 wykonac golen o wymiarze 35x1.5 i dlugosci rzedu 550-600mm uzyskujac dokladnosc wykonania srednicy w granicach .02-0.05mm z pominieciem szlifowania?
jesli chodzi o parametry obrobki, to wiadomo, ze im dluzej to trwa tym wiecej kosztuje. o ile niespecjalnie musze sie z tym liczyc przy robieniu prototypu bo w znacznej mierze zrobie go sam na maszynach w pracy, o tyle przydalo by sie miec opanowana jakas szybsza technologie, gdybym w koncu sie zdecydowal robic to na sprzedaz. nie chce teraz jakos dziwacznie kombinowac, tylko wiedziec, ze zrobienie tych goleni na normalncyh warunkach w jakiejs firmie bedzie kosztowac np 150zl/szt bo czas obrobki to 3 godziny. jesli bym chial to robic na dziko, to moge je miec zrobione za mniejsza kase razem z chromowaniem, ale nie o to w tym teraz chodzi
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 wrz 2006, 20:35
- Lokalizacja: Poznan
Odświeżam temat 
Dzikus, jesli potrzebujesz rurek to jest pewna firma w ktorej kupowalem, sprzedaja w detalu i hurcie maja kazda rure jaka sobie wymyslisz a jak nie ma to sprowadzja w ciagu 2 tyg. Firma jest w Gądkach kolo Poznania ale napewno wysylke robią. Nie wiem czy to dozwolone i z gory przpraszam admina - nazw a firmy DORSEL wpisz w google.
A rury precyzyjne sa bardzo dokładne bo sa ciągnione takze nie ma zadnego owala.

Dzikus, jesli potrzebujesz rurek to jest pewna firma w ktorej kupowalem, sprzedaja w detalu i hurcie maja kazda rure jaka sobie wymyslisz a jak nie ma to sprowadzja w ciagu 2 tyg. Firma jest w Gądkach kolo Poznania ale napewno wysylke robią. Nie wiem czy to dozwolone i z gory przpraszam admina - nazw a firmy DORSEL wpisz w google.
A rury precyzyjne sa bardzo dokładne bo sa ciągnione takze nie ma zadnego owala.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2008, 21:30
- Lokalizacja: STĘSZEW-WIELKOPOLSKA
witam
jestem mowy na forum ale zaciekawił mnie temat twoich amorów.
kolega SandMan ma racje w dorselu są rury jakie tylko sobie wymarzysz, wejdz www.dorsel.pl są podane wymiary sam sie tam zaopatruje. są to rury precyzyjne bez szwowe ale na pewno bedziesz musiał mieć rure o odpowiednim gatunku stali odpornom na odkształcenia. ale i tak pewnie bedziesz musiał ją przeszlifowac na wymiar by uzyskać idealny cylindryczny wymiar jesli te amory mają być olejowe bo inaczej będą się pocić. robie zawieszenia do motocykli trzy kołowych całkiem nie na temat ale pare zagryzek z tym miałem tez. z tym ze twoje zawieszenie musi być piórko a moje ma 70kg .
pozdrawiam i miłej pracy jesli pomogłem wcisnij pomógł

jestem mowy na forum ale zaciekawił mnie temat twoich amorów.
kolega SandMan ma racje w dorselu są rury jakie tylko sobie wymarzysz, wejdz www.dorsel.pl są podane wymiary sam sie tam zaopatruje. są to rury precyzyjne bez szwowe ale na pewno bedziesz musiał mieć rure o odpowiednim gatunku stali odpornom na odkształcenia. ale i tak pewnie bedziesz musiał ją przeszlifowac na wymiar by uzyskać idealny cylindryczny wymiar jesli te amory mają być olejowe bo inaczej będą się pocić. robie zawieszenia do motocykli trzy kołowych całkiem nie na temat ale pare zagryzek z tym miałem tez. z tym ze twoje zawieszenie musi być piórko a moje ma 70kg .
pozdrawiam i miłej pracy jesli pomogłem wcisnij pomógł


-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1320
- Rejestracja: 24 cze 2007, 20:42
- Lokalizacja: Świdwin / Worcester
i kto tu sie ze mnie smieje... gdybym cie zobaczyl przy maszynie z taka plytka to chyba ze smiechu bym padl...DZIKUS pisze:nie wiedzialem, ze mniejszy promien naroza wplywa na zmniejszenie drgan, ja bylem sklonny uzyc plytki 0.8 zeby uzyskac wieksza gladkosc.
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.