
szukam informacji na temat silnika Japan Servo 24V 1,5A
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lis 2009, 13:50
- Lokalizacja: Zawichost
szukam informacji na temat silnika Japan Servo 24V 1,5A
Witam. Szukam charakterystyki silnika który widać na zięciu chciałem go zamatować w wycinarce do styropianu ale ma coś słaby moment.


Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
No cóż zasilasz go jak się domyślam, napięciem 36V (to jest tu istotne, a nie jakie masz trafo). Przy takim napięciu, na bardzo małych obrotach i ustawieniu prądu 3A, silnik jest prawdopodobnie przeciążany (choć nie koniecznie), ale przy szybkich i krótkich impulsach step nie płynie tam nawet 1,5A (myślę, że choper nie zdąża nawet zadziałać). Dla twojego silnika, żeby wykorzystać sterowanie choper-owe, trzeba teoretycznie dać zasilanie 480V
- teoretycznie, bo w praktyce to nie jest możliwe (raczej nikt nie przewidywał takich napięć dla tego silnika). Ten silnik nadaje się do pracy w małych obrotach i bez choper-a - osiągi więc ma niewielkie. Trzeba wybierać silniki z małym napięciem fazy i dużym prądem, wtedy można coś z nich wycisnąć (to tak bez wdawania się w niuanse elektroniczne).

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
Możesz mieć rację, bo 24V i 1,5A to sporo jak na mały silnik (taki przynajmniej ze zdjęcia się wydaje). Ja spotkałem się z podobnymi silnikami w skanerach. Mają duże napięcie fazowe, ale prądy raczej poniżej 0,5A. Moment mają niewielki, ale nie mają dużo do ciągnięcia, na dodatek robią to za pośrednictwem przekładni o dużym przełożeniu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Nie sądzę by "nowy" silnik był mocniejszy od poprzedniego. Jeśli waga obu jest porównywalna, to ich momenty też. Silniki o zbliżonych wymiarach i wadze mają zbliżoną moc traconą, czyli iloczyn prądu i napięcia. Na tej podstawie można oszacować prąd, znając oporność uzwojenia. Na dodatek "nowy" jest wysokonapięciowy i uzyskanie rozsądnych prędkości może być trudne.