Przekładnie planetarne i wariatory

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni

Awatar użytkownika

Autor tematu
k-m-r1
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 23 cze 2008, 10:38
Lokalizacja: OOL lub DW
Kontakt:

Przekładnie planetarne i wariatory

#1

Post napisał: k-m-r1 » 04 sie 2009, 22:06

hej niewiem czy to tu ale chybadobrzepiszępost


poszukuję urzywanych Przekładni planetarnyh i wariatorypodstawowa rzecz to 2 takiesame sztuki urzywane bądz nowe ale te derugie odstraszająmnie ceną

a teraz do rzeczy przerabiam cos a dokładniej silnik skrzyniąbiegów i dyferencjałem i potrzebuję obroty zpułosi zmniejszyc o około 1/3 jeśli ktos zapyta co to za ukąłd to z golfa 3 silnik 1,9 TDI 110 km będzie mi to słurzyło jako napęd jezdy w innym sprzecie istądmoje oszukiwania czy ktoś z forumowiczów pomoże?

[ Dodano: 2009-08-04, 22:18 ]
aha pytanie silnik ma 110km to jest 81kw podzielimyto na 2 koła napedowe czyli przekłądnia powinna miec maxymalny momęt odrbrotowy 40kw dobrze ?

jeśli w złym miejscu piszę proszę o przeniesienie tematu lub odesłąnie na odpowiednią stronę


MACH3 cncTworzenie Makr do palników magazynków THC OHC inneEKRANY dla firm producentów maszyn Budowa sprzedaż wypalarki plazma gaz obrotnice Elektrodrążarki Frezarki Tokarki Giętarki3D inne wg zlecenia 888 703 196 Tomek Komor [email protected]

Tagi:


kalachan
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 31
Rejestracja: 30 paź 2007, 20:49
Lokalizacja: Tarnów

Re: Przekładnie planetarne i wariatory

#2

Post napisał: kalachan » 06 sie 2009, 22:18

k-m-r1 pisze:hej niewiem czy to tu ale chybadobrzepiszępost


poszukuję urzywanych Przekładni planetarnyh i wariatorypodstawowa rzecz to 2 takiesame sztuki urzywane bądz nowe ale te derugie odstraszająmnie ceną

a teraz do rzeczy przerabiam cos a dokładniej silnik skrzyniąbiegów i dyferencjałem i potrzebuję obroty zpułosi zmniejszyc o około 1/3 jeśli ktos zapyta co to za ukąłd to z golfa 3 silnik 1,9 TDI 110 km będzie mi to słurzyło jako napęd jezdy w innym sprzecie istądmoje oszukiwania czy ktoś z forumowiczów pomoże?

[ Dodano: 2009-08-04, 22:18 ]
aha pytanie silnik ma 110km to jest 81kw podzielimyto na 2 koła napedowe czyli przekłądnia powinna miec maxymalny momęt odrbrotowy 40kw dobrze ?

jeśli w złym miejscu piszę proszę o przeniesienie tematu lub odesłąnie na odpowiednią stronę

Witam.

Zanim spróbuję Ci pomóc proszę o poprawienie pisowni. Wystarczy wkleić w dowolny program biurowy i sprawdzić. To jest kwestia szanowania języka polskiego i czytających. :wink: Nie chcę Cię urazić , ale cyt.: "zpułosi" :???:
Kolejna sprawa jednostki:
- "silnik ma 110km" to oznacza silnik ma 110kilometrów :!: :?: Jednostką mocy w układzie SI jest 1W(wat) Domyślam się że chodzi o konie mechaniczne czyli - KM - Nie powinno się tego używać, ale....
- "81 kw" :?: jeśli juz to 81kW (kilowat)

Dobra teraz spróbuje Ci pomóc.
Pomiędzy wariatorem a przekładnią planetarną jest spora różnica. Przede wszystkim gabaryty i cena wariatora który przeniesie moc 81kW to możesz się przerazić. Musisz podać więcej szczegółów co chcesz z tego zrobić.

Moim zdaniem błędne są twoje założenia i tak po kolei:
Piszesz że przerabiasz cały silnik z ze skrzynią biegów (dyferencjał to przekładnia planetarna) więc jeśli nie zblokujesz przekładni planetarnej to nie uzyskasz na jednym kole 40,5kW to jest za proste jedno z kół tylko jedno :!: :!: :!: będzie przenosiło 81kW na dodatek nie odbierzesz tej mocy bo właśnie przekładnia planetarna w skrzyni biegów przeniesie tę moc tylko na koło które ma mniejsze opory. Po to znajduje sie ona w skrzyni biegów i tak działa (Jazda na zakrętach i różnice w drodze kół wew. i zew.) Jest późno i nie chce tego tłumaczyć jeśli nie wiesz o czym napisałem to musisz poszukać o zasadzie działania przekładni planetarnej.


Kolejna sprawa i podstawowa :!: jeśli chcesz odebrać moment obrotowy z półosi czyli po zmianie przełożenia ze skrzyni biegów to nie będzie to już 81kW tylko w zależności od przełożenia dużo, dużo więcej siły na kole.

Musisz napisać konkretniej co chcesz z tego zrobić. Skoro masz skrzynię biegów to zmiana przełożenia daje takie możliwości zmiany obrotów że ..... :?: Dodatkowo obroty można regulować obrotami silnika. Powiedzmy jest to TDI czyli powyżej 2000obr/min do 4500obr/min.

Za mało danych , ale może wymiana skrzyni na taką z reduktorem np z terenówki, jedna przekładnia pomiędzy silnikiem a skrzynią, jakaś zwolnica?
Mam nadzieję że Cię nie uraziłem. Nie mam takiej intencji

Pozdrawiam
Sukces ma wielu ojców, porażka jest sierotą !

Awatar użytkownika

Autor tematu
k-m-r1
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 23 cze 2008, 10:38
Lokalizacja: OOL lub DW
Kontakt:

#3

Post napisał: k-m-r1 » 11 sie 2009, 11:39

jest to napęd z golfa 3 a wykorzystać chcę jako układ jezdny coś jak by ciągnik

wykonałem inny układ alnik andoria 15-ka skrzynia star 28 most tylny zwężany star 25
miedzy silnikiem a mostem jest przekładnia kątowa 3-1 pomimo moich obaw o wycie i zużywanie jest dobrze i chodzi świetnie silnik z przekładnia łączą 3 paski klinowe z naciągiem mam podnośnik wykonany z siłownika dwustronnego reszta to z ursusa c-360 po przeróbkach czyli skracaniu

teraz mam większy silnik z skrzynią

zamiar mam wykonać ciągnik i teraz opcja pierwsza łamany w połowie jak fadromą bądź rosyjski kirov tu przykład

nie chcę kupywac gotowego ciągnika lecz sam wykonać z kilku względów
mniejsze spalanie
łatwiej dokonać mi przeróbki bo takowe będą potrzebne

wracając do sedna sprawy

potrzebuję zmniejszyć przełożenie na półosiach dlaczego? bo golfik jest dosc szybki
zmniejszając przełożenie uzyskam mniejsze prędkości większą moc i będę wykorzystywał wszystkie 5 biegu a nie pierwsze 2-3 więc chcę sie uporać z przekładnią nie uwzgledniając czy to będzie napęd na 2 koła czy na wszystkie 4

z góry powiem odpada zmiana skrzyni czy dyferencjału bo komputer sterujący pracą silnika pobiera informacje z rożnych czujników poumieszczanych w całej jednostce napędowej mniejsze spalanie
łatwiej dokonać mi przeróbki bo takowe będą potrzebne

wracając do sedna sprawy

potrzebuję zmniejszyć przełożenie na półosiach dlaczego? bo golfik jest dość szybki
zmniejszając przełożenie uzyskam mniejsze prędkości większa moc i będę wykorzystywał wszystkie 5 biegó a nie pierwsze 2-3 więc chcę sie uporać z przekładnią nie uwzględniając czy to będzie napęd na 2 koła czy na wszystkie 4

z góry powiem odpada zmiana skrzyni czy dyferencjału bo komputer sterujący pracą silnika pobiera informacje z rożnych czujników poumieszczanych w całej jednostce napędowej
MACH3 cncTworzenie Makr do palników magazynków THC OHC inneEKRANY dla firm producentów maszyn Budowa sprzedaż wypalarki plazma gaz obrotnice Elektrodrążarki Frezarki Tokarki Giętarki3D inne wg zlecenia 888 703 196 Tomek Komor [email protected]


kuba_taj
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 18 mar 2010, 13:57
Lokalizacja: poznań

przekładnia planetarna

#4

Post napisał: kuba_taj » 18 mar 2010, 14:10

mam taką prośbę szukam przekładni planetarnej inaczej silnika dc z przekładnią 6v z dwoma wyjściami z dwuch stron
licze na pomoc
kuba_taj


vauxhall
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2010, 20:56
Lokalizacja: polska

#5

Post napisał: vauxhall » 19 mar 2010, 22:05

Witam
Uwazam ze najprostszym rozwiazaniem byloby zastosowanie ukladu przeniesienia napedu od samochodu (daf 55)Volvo -typ prawdopodobnie 144( mialy wariator zbudowany na 2 pasach,dosc duzy zakres uzyskiwanych przelozen,jazda do tylu.
Uklad byl dosc zywotny i niezawodny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”