Rosyjska ruletka czyli przeniesienie napędu na bramę ?!

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#11

Post napisał: paulg » 11 lis 2009, 14:25

ANDYXYZ pisze:śruby 18x4 silniki 3.1Nm
Niestety śruby 18 trapezowe nie spiszą się za dobrze - przy długości 1500 będą wisiały jak sznur na pranie :wink: , a przy nawet niewielkich obrotach wpadną w solidne (nie)pozytywne wibracje :wink:
Tak więc że 2 śruby to jak najbardziej ok - ale albo inne śruby , albo napędzane nakrętki.
Tak samo przy śrubach trapezowych i silnikach 3,1Nm prędkości będą kosmicznie .... wolne


"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#12

Post napisał: Leoo » 11 lis 2009, 18:42

Szymon LP pisze:Swoją droga właśnie buduję specjalny komparator, który w przypadku rozbieżności faz na dwóch silnikach generuje sygnał STOP. Schemat umieszczę na forum.
Nie bardzo "widzę" rozwiązanie problemu bez zewnętrznych enkoderów.
Może Kolega ujawnić rąbek tajemnicy?

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1301
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#13

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 18:48

Różnica sygnałów w zasilaniu silnika spowoduje STOP :) coś jak zabezpieczenie silników 3-fazowych w wypadku zaniku jednej .fazy
...
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 19:04 przez KAJOS, łącznie zmieniany 1 raz.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#14

Post napisał: Leoo » 11 lis 2009, 18:55

KAJOS pisze:Zapewne różnica sygnałów w zasilaniu silnika spowoduje STOP coś jak zabezpieczenie silników 3-fazowych w wypadku zaniku jednej .fazy
Tyle, że sterownik jest ślepy i kompletnie mu zwisa czy prąd ładuje w obracający się silnik, czy w stojący. Poza tym utrata koroku może nastąpić już na postoju bądź podczas szybkiego przejazdu.
W przypadku serwa wystarczy pożyczyć sygnał enkodera.


Szymon LP
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 209
Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
Lokalizacja: Warszawa

#15

Post napisał: Szymon LP » 11 lis 2009, 19:00

Zapewne różnica sygnałów w zasilaniu silnika spowoduje STOP :) coś jak zabezpieczenie silników 3-fazowych w wypadku zaniku jednej .fazy
tak... eliminuje błędy ale tylko do momentu sterowania silnikiem...


Autor tematu
ANDYXYZ
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 21
Rejestracja: 16 lis 2008, 01:11
Lokalizacja: Piaseczno

#16

Post napisał: ANDYXYZ » 12 lis 2009, 01:44

Dziekuje wszystkim za pomoc !!!
Jeśli chodzi o śruby to napewno zrobie kulowe 20x5 bo obawiam się że silniki 3.1Nm nie dadzą sobie rady ze skokiem 10 przy obrabianiu aluminium.
Natomiast napęd bramy zrealizuje za pomocą 2 silników (bo już mam :smile:) ale żeby nie było problemów sprzęgne je paskiem zębatym który nie będzie obciążony więc nie będzie się zużywał.
Tak przynajmniej mi sie wydaje :???:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”