Frezarka biegunowa

Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
riat
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1

Frezarka biegunowa

Post napisał: riat » 12 cze 2009, 08:47

Witam!
Dopiera zaczynam "przygodę" z cnc . Zmusza mnie do tego życie a zachęca ciekawość.
Pracuję, na razie teoretycznie nad frezarką do plastik (konkretnie spienione pcv i polistyren twardy, może jeszcze mdf z drewnopodobnych ) w układzie biegunowym (no, współrzędne kąt i promień) Stół 1000 x 800 około (mm) z 20 mm . Czyli ogólnie tzw układ 2,5.
Na razie studiuję wszystko co mi wpadnie z zakresu napędów (s. krokowe, serwa itd)
i elektroniki sterowniczej. Robię przymiarki w CAD, przybliżenia koncepcji pod kątem technologi wykonania poszczególnych elementów układu mechanicznego.
Uparłem się na układ biegunowy bo jest on najoptymalniejszy z punktu widzenia moich potrzeb. Są nimi kompaktowość , mobilność i możliwość pracy w rożnych zmiennych przestrzennie pozycjach pracy. Chodzi mi o możliwość pracy układu w oderwaniu od konstrukcyjnego stołu roboczego. Może to zawiłe ale z punktu widzenia mojego problemu opis ten jest mało istotny.

Moim problemem jest sterowanie tym typem układu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. O ile kartezjański układ jest dla mnie jasny i myślę, że poradził bym sobie z nim, tak kompletnie nie mam pomysłu na sterowanie układem biegunowym. Myślę tu o problemie rozdzielczości , kompensacji interpolacji itd.

Nie umiem ustalić czy są jakieś techniki tłumaczenia na potrzeby technooigi cnc układu kartezjańskiego na biegunowy?

Jak są sterowane roboty przemysłowe?
Czy są dostępne postprocesory do takiej technologi?
Czy da się prosto przenieść komendy z G-code do takiego układu?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki w tej dziedzinie. Może jakieś sugestie gdzie szukać podpowiedzi . Każda informacja z tego zakresu będzie mi bardzo pomocna
pozdrawiam Wszystkich
riat

riat

Tagi:

MarK