Demagnetization current serwa a parametery zasilacza?

Dyskusje dotyczące serwonapędów i napędów serwokrokowych.

Autor tematu
automatyk75
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 30 maja 2009, 10:59
Lokalizacja: Polska

Demagnetization current serwa a parametery zasilacza?

#1

Post napisał: automatyk75 » 30 maja 2009, 19:25

Napęd serwo ma następujące parametry elektryczne:
Napięcie nominalne 24VDC
Prąd nominalny 11.7A
Prąd demagnetyzacji (demagnetization current) 48A

Chcę dobrać komponenty dla zasilacza niestabilizowanego tj. trafo, mostek prostowniczy i kondensator a ten parametr nie daje mi spokoju. Jest 4x większy od prądu nominalnego.

Dobór trafa:
(24+2*0,7)/sqrt(2) = 18 V
Dobieram więc trafo 18V.
Prąd trafa 3*11.7A = 35A
Moc trafa 18*35*0,67=422W

Dobieram trafo 500W.

Mostek: KBPC50005 Mostek prostowniczy 50A 50V

Kondensator dobrać wg: 1000uF na 1A jak polecono mi na forum ?

Co z tym parametrem prądu demagnetyzacji ? Gdzie to ująć ?

Dzięki za pomoc.



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 30 maja 2009, 20:12

automatyk75 pisze:Co z tym parametrem prądu demagnetyzacji ? Gdzie to ująć ?
Prądu demagnetyzacji należy unikać. Wprost - jeśli przez silnik popłynie 48A, to magnesy mogą utracić moc, zostaną rozmagnesowane.
Parametry zasilacza dobrane prawidłowo. Trzeba by ewentualnie zastanowić się nad prądem płynącym od silników do kondensatorów podczas dynamicznego hamowania. Jeśli maszyna ma pracować na dużych psuwach ogranicznik napięcia będzie potrzebny.


Autor tematu
automatyk75
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 30 maja 2009, 10:59
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: automatyk75 » 30 maja 2009, 21:08

Silnik serwo jest typu BLDC.
W DTR jest napisane (teraz wyczytałem), że prócz kondensatora (1000uF na 1A prądu nominalnego) należy dołączyć tzw. ballast resistor >= 2,2 ohma z uwzględnieniem spodziewanej mocy przy hamowaniu (co najmniej 50W). Gdzie kupić taki rezystor ?

Awatar użytkownika

grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#4

Post napisał: grg12 » 30 maja 2009, 21:52

automatyk75 pisze:Silnik serwo jest typu BLDC.
W DTR jest napisane (teraz wyczytałem), że prócz kondensatora (1000uF na 1A prądu nominalnego) należy dołączyć tzw. ballast resistor >= 2,2 ohma z uwzględnieniem spodziewanej mocy przy hamowaniu (co najmniej 50W). Gdzie kupić taki rezystor ?
Najprościej (i najtaniej) w sklepie z częściami zamiennymi do artykułów gospodarstwa domowego - grzałka do żelazka/farelki etc. się nazywa , do tego ceramiczną kostkę połączeniową. Oczywiście - nie wpinać całej grzałki tylko odpowiedni kawałek. Jeśli chcesz "oryginalny" rezystor - tme, conrad, rs-components (tego nie jestem pewny - ostatnio odesłali mnie z kwitkiem bo nie jestem "firma")
Pozdrawiam
Grzesiek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Serwomotory / Serwonapędy / Napędy Serwokrokowe”