Kolektor wydechowy do samochodu
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Materiały się spawa z regółu takie same, dobry spawacz napewno wie co z czym można spawać, samo żeliwo jeśli można pospawać z czym innym to i tak jest wrednym materiałem do spawania. W przypadku flanszy to raczej będzie pękać potem.
Wykonianie flanszy to raczaj małe piwko. Ja paliłem zwykłym palnikiem flanszki na rury, a potem wierciłem i wyrównywałem szlifierką powietrzną z frezem węglikowym 22 000 obr.
Wykonianie flanszy to raczaj małe piwko. Ja paliłem zwykłym palnikiem flanszki na rury, a potem wierciłem i wyrównywałem szlifierką powietrzną z frezem węglikowym 22 000 obr.
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:52
- Lokalizacja: Poznań/Częstochowa
ej sorry ale to chyba nie jest ostateczna wersja tego kolektora prawda ?Mariuszczs pisze:mam gościa co by ci zrobił tanio.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/940 ... 0642e.html
poza tym jak dla mnie to koleś sztukę odstawił bo daje do autka takie turbo a oszczędza na kolektorze bo z tego co wiem to wszystkie odcinki rur powinny być tej samej długości
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
sikor pisze:ej sorry ale to chyba nie jest ostateczna wersja tego kolektora prawda ?Mariuszczs pisze:mam gościa co by ci zrobił tanio.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/940 ... 0642e.html
poza tym jak dla mnie to koleś sztukę odstawił bo daje do autka takie turbo a oszczędza na kolektorze bo z tego co wiem to wszystkie odcinki rur powinny być tej samej długości
ej nie - dlaczego te rury są takie pozakręcane ? bo mają ta samą długość, rury prosto we flansze nie będą mieć tych samych długości
auto mu na tym chodziło

Zresztą można oglądać fotki bo prace trwają. Jak widać chłopak nie daje byle czego, zarabia na wykonywaniu min klektorów i dzięki temu może sobie auto doinwestować. ( sterowany autronic'iem, Tarcze hamulcowe te co są na zdjęciach to 345 mm teraz, wcześniej 315 były ( seryjne to nawet szkoda gadać jakie małe były )
Tak jak pisałem auto miało sporą moc na tej turbinie, jednak lag był wielki jak to turbo, hybryda turbiny z kompresorem da doładowanie w całym zakresie obrotów.
Kolektor równoodległościowy daje możliwość osiągnięcia większej mocy ale za to wolniej wstaje, jakiś najprostszy kolektor z krótkimi odcinkami powoduje lepsze budzenie się turbiny, jednak na wysokich obrotach siada

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
Tak ale to jest podparte innymi materiałami innymi pasowaniami i wszystko w takim silniku jest inne.Mariuszczs pisze:pamiętacie silnik BMW o pojemności 1,4 w F1 i moc też ponad 1000
Generalnie to jest silnik konstruowany do F-1 a nie do zwykłego samochodu
Kolega chce mi wmówić że gościu który spawa kolektor z kolanek hamburskich
podniósł moc silnika w swoim warsztacie (bo mniemem że takowy posiada)
do 600 KM ?
Wyobraźnie mam nieograniczoną ale w takie cuda nie wierzę
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Ale jaki jest problem - jeśli chodzi o części to żaden, można sobie zamówić wszystko jeśli nie ma w ofercie firm ( przeważnie jest ). Sama moc silnika to początek, potem napęd 4x4 który nie chce wytrzymaywac z seryjnymi 204 koniami - trzeba wzmocnić by wogule mógł przenieść większy moment, chyba ma tarczki na 400 Nm ( czyli razem z kołami przednimi może przenieść 800 Nm ). Dorabianie kolektorów ( bo dolot to też ważna rzecz ) to duża oszczedność w kosztach budowy.
Napewno jak zacznie jeździć skrzynia F28 się zmieli więc bedzie zakładał z innej marki.
U nas z częsciami jest skąpo - w angli można kupić wszystko, najtaniej ściągnąć z USA ( tylko żeby nie poszło na cło chociarz i tak taniej niz u nas )
Ten silnik z BMW był skonstruowany chyba w latach 80 więc teraz to już epoka kamienia łupanego. Nie rozwija sie takich konstrukcji bo tam się robi pod przepisy obowiązujące w sezonie. Gdyby np ograniczyli pojemnośc silnika przepisami a moc nie to dopiero by się działo. Myślę że 5000 koni by pękło na taki 1.4 litra.
Argus - ten chłopak nie ma za bardzo swojego warszatu nawet. Podziwiam jego zapał że pracuje ( czasem nadgodziny ) potem dorabia na częsci do swojego auta i jeszcze znajdzie czas żeby siedzieć przy swoim. Sam komputer Autronic znajdź ile kosztuje a to jest kropelka w reszcie kosztów.
tutaj też można ciekawe projekty obglądnąć :
http://www.migweb.co.uk/forums/
Napewno jak zacznie jeździć skrzynia F28 się zmieli więc bedzie zakładał z innej marki.
U nas z częsciami jest skąpo - w angli można kupić wszystko, najtaniej ściągnąć z USA ( tylko żeby nie poszło na cło chociarz i tak taniej niz u nas )
Ten silnik z BMW był skonstruowany chyba w latach 80 więc teraz to już epoka kamienia łupanego. Nie rozwija sie takich konstrukcji bo tam się robi pod przepisy obowiązujące w sezonie. Gdyby np ograniczyli pojemnośc silnika przepisami a moc nie to dopiero by się działo. Myślę że 5000 koni by pękło na taki 1.4 litra.
Argus - ten chłopak nie ma za bardzo swojego warszatu nawet. Podziwiam jego zapał że pracuje ( czasem nadgodziny ) potem dorabia na częsci do swojego auta i jeszcze znajdzie czas żeby siedzieć przy swoim. Sam komputer Autronic znajdź ile kosztuje a to jest kropelka w reszcie kosztów.
tutaj też można ciekawe projekty obglądnąć :
http://www.migweb.co.uk/forums/
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 gru 2006, 14:30
- Lokalizacja: Poznań
Czy msie rozni stal X5CrNi18-10, EN 1.4301 (AISI 304) i jej odmiany niskoweglowej X2CrNi18-9, EN 1.4307 (AISI 304L). Bo mi je obie polecano? Mozecie polecic jakiegos dobrego hurtownika?drake325 pisze:co do porady jaki materiał to nie mam doświadczenia w takich konstrukcjach wiec nie będę się wypowiadał , wiem że najłatwiej dostępna kwasówka (i najtańsza ) jest stal 1.4301 ( inaczej 304 )
Znajomy z warsztatu w USA polecił mi "Mild steel plate, A36 spec" Ktokolwiek wie jak to sie nazywa w normahc uropejskich i czy do czegokolwiek sie nadaje?