Polerowanie na lustro

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
jasio66
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2017, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Polerowanie na lustro

#1

Post napisał: jasio66 » 01 lis 2017, 22:27

Witam

Pomyślałem że będziecie mi w stanie pomóc .. otóż mam wzmacniacz lampowy którego obudowa jest w części z blachy wypolerowanej na lustro niestety nie wiem co to jest za dokładnie za metal.

Blacha ta posiadała rysy które wypolerowałem ręcznie pastą autosol metal polish jakie było moje zdziwienie gdy wieczorem włączyłem światło i ujrzałem taki efekt:

Obrazek
więcej zdjęc
https://imgur.com/a/zuRHY

W świetle dzienny jest super prawie jak nowe ... ale pod światłem wygląda to niestety tak jak na zdjęciach. Rozumiem że nie ma szans tego doprowadzić do ładu w sposób ręczny?

Czy znacie może jakieś metody na doprowadzenie tego do właściwego stanu? nawet nie musi być idealnie.

Z góry dzięki.



Tagi:


Blady
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 218
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
Lokalizacja: Łódź

#2

Post napisał: Blady » 01 lis 2017, 22:44

Słabo wypolerowałeś po prostu. Sama pasta to nie wszystko. Zaopatrz się w papiery wodne i leć kolejno 400-800-1600-2500 i wyżej jak Ci się chce efekt będzie jeszcze lepszy. Za każdym razem kolejny papier musi zedrzeć rysy z poprzedniego. I wszystko dokładnie wyczyść z poprzedniego syfu zanim zaczniesz wyższą gradację. Dopiero na sam koniec lecisz pastą polerską np aluchrom. Samymi papierami da się osiągnąć już efekt lustrzanego odbicia. Należy tylko się do tego sumiennie przyłożyć i poświęcić troche więcej czasu pasta to tylko wisienka na torcie... :)
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...


Autor tematu
jasio66
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2017, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: jasio66 » 01 lis 2017, 22:50

hmm tylko że te mikrorysy\smugi które widać na zdjęciach powstały od samej pasty autosol metal polish :/

np te tutaj smugi\ryski są od pasty wcześniej był← tutaj takie dwie głębsze rysy który już nie ma lecz pozostać ślad pucowania.
Obrazek

ok kupie K2 ALUCHROM zobaczymy co ona po sobie zostawi.


Blady
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 218
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
Lokalizacja: Łódź

#4

Post napisał: Blady » 01 lis 2017, 23:19

Czym polerowałeś ? W sensie jakiego materiału używałeś do przecierania pastą. Najpierw spróbuj filcem na koniec czysta bawełniana szmatka. Jeśli gdziekolwiek znajdzie się jakiś choćby mikrokamyczek to pozostawi takoe rysy. Należy dbać o "sterylność" jeżeli chcesz mieć na prawdę efekt lustra. U mnie na mosiądzu i nierdzewce sprawdza się wymieniony w poprzednim poście sposób.
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...


rdarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 636
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

#5

Post napisał: rdarek » 01 lis 2017, 23:45

A czy przypadkiem ta obudowa nie jest wykonana z aluminium polerowanego elektrochemicznie?


P. S. Kiedyś jak nic nie było to do polerowania wykorzystywało się pastę do zębów :grin:


Autor tematu
jasio66
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2017, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

#6

Post napisał: jasio66 » 02 lis 2017, 00:20

Najpierw użyłem mikrofibry a potem pomyślałem że użyje takiej ściereczki do czyszczenia okularów ale kurde z czego ona jest... zastosuje się do rad.

@rdarek
Jeśli to aluminium to jestem w czarne.. :) ? powiem ci że na pierwszy rzut oka ciężko mi stwierdzić jest grube nie ugina się i wydaje mi się ze aluminium było by bardziej miękkie.

Awatar użytkownika

Petroholic
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 970
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#7

Post napisał: Petroholic » 02 lis 2017, 00:31

A według mnie to użyłeś za grubej pasty :( Pasta do zębów też będzie za gruba :(
Ślady po przetarciu zostały właśnie z tego powodu - narobiłeś rys :(

Masz możliwość zdjęcia tej blachy?

Jak na moje oko to sprawę załatwi najdelikatniejsze mydło polerskie i flanela... Tylko jeśli nie uda ci się podejść maszynowo (bez demontażu na pewno) to musisz zastosować sztuczkę na ciepło...

Tzn rozgrzać mydło i flanelę na czymś innym (polerować) i rozgrzaną dopiero jechać swoje. Jak wystygnie to od nowa Macieju :) Albo dociąć kawałek flaneli polerskiej i zamocować na trzpieniu w Dremelu - może podejdziesz...
Frezowanie CNC w dobrej cenie - 1000x800x220

0-793-977-827 Lublin
petroholic@wp.pl (z dopiskiem CNC w temacie bo zginie w tonie spamu) :D


Autor tematu
jasio66
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2017, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

#8

Post napisał: jasio66 » 02 lis 2017, 01:10

Właśnie myślałem o demontażu tej blachy ale może być to baaardzo trudne a może nawet niemożliwe i oddaniu gdzieś tego do wypolerowania, najpierw sprawdzę te pierwsze sposoby czyli delikatne szmatki i pasta aluchrom a potem sprawdzę ten sposób z mydłem polerskim choć kompletnie nie wiem z czym to się je :D

[ Dodano: 2017-11-02, 01:23 ]
Po małej walce z użyciem tej samej pasty i ściereczek z filcu na szczęście znalazłem w kuchni.. :P

przed
Obrazek

po
Obrazek

więcej zdjęć:
https://imgur.com/a/gZjTn

Wiadomo nie jest to idealne jak nowe, ale już jest dużo lepiej rozumiem ze ruchy powinny być okrężne tak jak to robię? jeszcze tylko muszę dorwać szmatki bawełniane ..


Avalyah
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 388
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#9

Post napisał: Avalyah » 02 lis 2017, 08:19

Podepnę się trochę do tematu przy okazji. Chciałbym otrzymać taką powierzchnię na toczonym z aluminium (PA38, PA4, PA45) elemencie i najlepiej jeszcze, żeby była w miarę twarda. W chwili obecnej robię to tak, że przetaczam sobie, potem smaruje zieloną mieszaniną polerską (taką z dużej kostki), odpalam najwyższe obroty na tokarce i filcem to docieram. Poprawa jest, ale do lustra takiego jak ze zdjęcia daleko niestety, no i wystarczy to odłożyć gdzieś na stół i już widać uszkodzenia.

Słyszałem, że polerowanie elektrochemiczne daje dobre rezultaty, ale czy da się to potem pokryć powłoką w stylu anodowania, żeby zabezpieczyć? Bo wstępne doświadczenia z anodowaniem mam słabe - oddałem jeden taki detal i po anodowaniu wyszedł matowo szary, zamiast zatrzymać chociaż tą odrobinę połysku po przetoczeniu.

EDIT: O, chciałbym uzyskać coś w tym stylu, tylko mój detal ma nieco bardziej skomplikowany kształt, więc np papierem ściernym trudno byłoby go równo potraktować:
Obrazek

Awatar użytkownika

Petroholic
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 970
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#10

Post napisał: Petroholic » 02 lis 2017, 09:21

jasio66 pisze:Po małej walce z użyciem tej samej pasty i ściereczek z filcu na szczęście znalazłem w kuchni..
Czyli użyłeś za twardej szmatki :)
Filc też nie jest idealny bo trochę rysuje... Flanela albo mikrofibra FTW :)

[ Dodano: 2017-11-02, 09:24 ]
Avalyah pisze:Słyszałem, że polerowanie elektrochemiczne daje dobre rezultaty
Jeśli masz sporo tego do roboty to zbuduj sobie polerkę wibracyjną... Wychodzi taniej niż elektrochem...

Co do anodowania niestety nie pomogę :(
Frezowanie CNC w dobrej cenie - 1000x800x220

0-793-977-827 Lublin
petroholic@wp.pl (z dopiskiem CNC w temacie bo zginie w tonie spamu) :D

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”