Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
strikexp
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1650
Rejestracja: 31 mar 2017, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#1

Post napisał: strikexp » 27 maja 2018, 15:26

Nie wiem gdzie powinienem wrzucić ten temat, więc dodałem tutaj ;)

Sprawa ma się następująco, mam prowadnicę/tor elementów. Kawałek tego toru jest zrobiony ze stali (mogę zamienić na inny twardy metal/stop). Potrzebuję w tym miejscu zmniejszyć opory tarcia. Nie wchodzi w grę zastosowanie smaru bo raz że musi być czysto a dwa po 15 minutach zostałby wytarty.
Pomyślałem więc że może jest jakiś chemiczny środek do nanoszenia trwałej warstwy teflonu lub podobnego materiału?




orion32
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 154
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:55

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#2

Post napisał: orion32 » 27 maja 2018, 17:58

Powłoki teflonowe nakłada się na gorąco.Nie znajdziesz niczego chemicznego.Jest suchy smar teflonowy w sprayu ,ale się wyciera,bo to drobinki teflonu zawieszone w lotnym nośniku.
Sa tkaniny teflonowe do zgrzewarek,powleczone jednostronnie warstwa kleju.Może dałoby się okleić.


melonmelon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2010, 10:58
Lokalizacja: świete miasto

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#3

Post napisał: melonmelon » 27 maja 2018, 22:32

Mosiądz. Brąz uminiowy. Jak potrzeba twardego to berylowy. Umocniony na zimno.
Mało danych wyjściowych, słaby wynik.

pozdro


Autor tematu
strikexp
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1650
Rejestracja: 31 mar 2017, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#4

Post napisał: strikexp » 27 maja 2018, 22:50

Nie no to jakichś super rozwiązań nie trzeba. Liczyłem na jakiś środek chemiczny.
Swoją drogą są np środki do cynowania miedzi, myślałem że może takie coś tylko śliskie. Najwyżej złapię za papier ścierny i przeszlifuję, chociaż wątpię żeby efekt był dobry. Reszta elementów jest z POM, ale w tym jednym miejscu nie byłem sobie w stanie poradzić bez stali.


Duszczyk_K
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 276
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#5

Post napisał: Duszczyk_K » 28 maja 2018, 09:16

To może nakładka z tworzywa? płytka powiedzmy 5mm gruba, po brzegach 4 otwory z fazą i przykręcić na śruby z łbem stożkowym... (oczywiście tak by łeb nie wystawał)


Autor tematu
strikexp
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1650
Rejestracja: 31 mar 2017, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#6

Post napisał: strikexp » 28 maja 2018, 09:30

Sęk w tym że nie ma miejsca, nakładka musiałaby być tulejką o ściance około 1mm. Moim zdaniem niewykonalne z plastiku.. przynajmniej w realnym czasie i za pierwszym razem.


kolec7
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 469
Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#7

Post napisał: kolec7 » 28 maja 2018, 10:52

Pokryj warstwą TiN w technologii PVD.
Współczynnik tarcia na sucho po stali jest w okolicach 0.04, choć dużo zależy od chropowatości powierzchni wyjściowej przed pokryciem, kierunkowości struktury warstwy wierzchniej, twardości podłoża.....
Technologia jak znalazł na Twoje wymysły Kolego ;-)
"W życiu piękne są tylko chwile...."

Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1464
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pokrywanie metalu warstwą śliskiego materiału

#8

Post napisał: Yarec » 11 cze 2018, 05:26

http://www.romanik.pl/sklep/transfer/te ... pny-detail
lub
trybotaśma iglidur®
Wkładka z trybotaśmy igus® może być stosowana do wielu powierzchni i kształtów dla optymalizacji zadań, pracy maszyn itp. Dzięki
grubości jedynie 0,5 ­ 1 mm (łącznie ze stroną klejącą + 0,15 mm) wymaga bardzo niewiele przestrzni. Łatwa obrabialność (taśmę
można przycinać bez nożyczek) i opcjonalny samoprzylepny tył, daje prawie nieorganiczone możliwości zastosowania
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”