Owijanie wióra przy toczeniu 4H13 płytki CNMG

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
witbike
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2015, 20:50
Lokalizacja: Wyszków

Owijanie wióra przy toczeniu 4H13 płytki CNMG

#1

Post napisał: witbike » 18 paź 2017, 14:45

Witam,
mam problem, przy toczeniu stali 4H13 płytkami CNMG strasznie owija mi wióra wokół detalu/noża. Wiór nie chce się przełamywać. Płytki są do nierdzewnej stali oraz stali.
Vc = 80
F = 0,12
Zbieram 1,5mm.

Jakieś pomysły jak to rozwiązać? Ewentualnie zmiana płytek / noża na inne płytki? Chociaż przy wykańczającym przejściu na VNMG też widać, że ten wiór tak ładnie się nie łamie.



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5501
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 18 paź 2017, 15:22

Daj większy posuw.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Pneumokok
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 492
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

#3

Post napisał: Pneumokok » 18 paź 2017, 15:33

Na 0,25-0,3. Poza tym Vc też troche niskie. Na twardo toczysz czy przed piecem?
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)

Awatar użytkownika

Autor tematu
witbike
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2015, 20:50
Lokalizacja: Wyszków

#4

Post napisał: witbike » 18 paź 2017, 17:23

Zmiękczona, i hartowana nie będzie. Jutro sprawdzę co się dzieje, gdy podbije posuw i zwiększę prędkość skrawania.


mag999
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 290
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

#5

Post napisał: mag999 » 18 paź 2017, 17:40

Sproboj dać ap 2mm vc 120m i fn 0.2-0.25
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp

Awatar użytkownika

Autor tematu
witbike
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2015, 20:50
Lokalizacja: Wyszków

#6

Post napisał: witbike » 19 paź 2017, 14:45

Na razie jedziemy Vc 100 ap 1,5mm i F0,2. Sporo to pomogło.

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”