Otwór pod kątem w stożku


Autor tematu
kandy222
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2019, 18:30
Lokalizacja: Elbląg

Otwór pod kątem w stożku

#1

Post napisał: kandy222 » 20 lut 2019, 19:22

Witam wszystkich odwiedzających temat :)

Problem: czy można zmusić frez tarczowy do wybrania (wyschodkowania) dolnej części otworu jak na zdjęciu poniżej?

Przedmiotem obróbki jest otwór który ma być styczny do płaszczyzny stożka (tj. pod kątem patrząc od osi wrzeciona) a właściwie kadłuba turbiny (ale na potrzeby symulacji wystarczy sam model stożka) i będzie tam wspawywane oprzyrządowanie okołoturbinowe, czyli rura. Sam otwór celowo został podzielony na dwie części tak aby w pierwszy etapie frezem tarczowym wybrać dolną cześć. Jeżeli się uda to powinno pójść tak samo z górną częścią lub frezem kulowym (już sprawdzałem, dosyć ładnie to poszło).

Próbowałem już wielu metod i nie mam pomysłu jak to ugryźć... W górnej części przynajmniej działa opcja kąt pochylenia po wybraniu krawędzi, ale dopóki nie wybiorę dołu to nic nie mogę zrobić.

- w profilowaniu po krawędzi otworu opcja ścianka > kąt pochylenia nie działa
- w opcji narzędzia max. podcięcie jest (30 mm)
- maszyna - wytaczarka WFT 13 CNC (Fermat)
- frez tarczowy Fi_160 mm, średnica trzpienia Fi_100 mm, co daje 30 mm max podcięcia
- otwór w półfabrykacie jest wstępnie wypalony na średnicę Fi_250 mm
- Edgecam 2018 R1

Sam już zwątpiłem, gdyż rzut tego otworu tworzy jakby elipsę i wydaje mi się, że ta geometria jest nieosiągalna dla tego narzędzia. Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli się mylę.

Proszę o pomoc, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Załączam kilka zdjęć poglądowych.

Obrazek

Obrazek




capt.d.
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 301
Rejestracja: 25 lut 2016, 19:23
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Otwór pod kątem w stożku

#2

Post napisał: capt.d. » 20 lut 2019, 19:47

Aloha

W pierwszej kolejności spróbowałbym obróbką zgrubną, później profilowaniem po powierzchni a jeszcze później wierszowaniem.

Pozdrawiam.


Autor tematu
kandy222
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2019, 18:30
Lokalizacja: Elbląg

Re: Otwór pod kątem w stożku

#3

Post napisał: kandy222 » 20 lut 2019, 21:02

Dziękuję za odpowiedź,
niestety w cyklu zgrubnym nie uzyskałem odpowiednich rezultatów, podobnie jak w pozostałych.
Z ciekawości próbowałem zmusić cykl 5 osi (tryb kodu NC - 3 osie) ale nie za dobrze go znam i wychodzi coś jak poniżej. Generowana jest ścieżka po [X; Y; Z] co jest dyskwalifikujące gdyż frez będzie z jednej strony pchany a z drugiej ciągniony. Jednak musi być to łuk/zbiór prostych w płaszczyźnie XY.


Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „EdgeCAM”