Odtworzenie gwintu na wałku

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

atlc
Posty w temacie: 6

Re: Odtworzenie gwintu na wałku

#41

Post napisał: atlc » 14 sie 2020, 13:55








Autor tematu
TomaszCookieMonster
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 25
Rejestracja: 09 maja 2020, 18:30

Re: Odtworzenie gwintu na wałku

#42

Post napisał: TomaszCookieMonster » 14 sie 2020, 14:17

rdarek pisze:Panowie obserwuję ten temat od początku i jak już nie raz tu bywało autor tematu nadal robi tajemnicę z jakiego auta pochodzi część.
Biorąc pod uwagę dzisiejszy trend do unifikacji może okazać się, że sama kolumna kierownicy (rura z uszkodzonym gwintem) będzie pasowała od innego auta, bo to zazwyczaj jest rura. Będzie tylko kwestia właściwego dobrania różnice natomiast będą w obudowie i jej mocowaniu lub długości.


Gdyby sie dało ten element kupić, nawet za kilkaset zł to bym tutaj nie pisał.
Robię kolumny, setki rocznie i nigdy nie widzialem takiej jak ta, nigdy nie widziałem zresztą dwóch identycznych wałkow w dwóch róznych autach.
Auto to rzadki Hyundai - krótko produkowany, bez szans na kupienie tego elementu.


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

Re: Odtworzenie gwintu na wałku

#43

Post napisał: rynio_di » 14 sie 2020, 15:12

Nie wiem czy pamiętacie np. Wołga Gaz 21 przez taki otwór w kolumnie przeciągnięty był przewód. Potrzebny do załączenia sygnału dźwiękowego.


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Odtworzenie gwintu na wałku

#44

Post napisał: rdarek » 14 sie 2020, 15:24

TomaszCookieMonster pisze:
14 sie 2020, 14:17
Gdyby sie dało ten element kupić, nawet za kilkaset zł to bym tutaj nie pisał.
Robię kolumny, setki rocznie i nigdy nie widzialem takiej jak ta, nigdy nie widziałem zresztą dwóch identycznych wałkow w dwóch róznych autach.
Auto to rzadki Hyundai - krótko produkowany, bez szans na kupienie tego elementu.
Super, że podałeś markę. Również rozumiem, że cała kompletna kolumna kierownicza jest trudna do zdobycia u nas. Cieszę się również że robisz tego dużo bo wiesz, przynajmniej o czym piszesz. Jednak nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
Pytanie 1. Czy przymierzałeś rzeczoną kierownicę do innego modelu tego producenta?

Mały przykład końcówka kolumny od I30 i twoja uszkodzona niestety lepszej fotki nie znalazłem.
P.S. Zgodnie z tym co mi się rzuciło w oczy to KIA ma takie same kolumny kierownicze było by w czym wybierać
TomaszCookieMonster pisze:
14 sie 2020, 14:17
....nigdy nie widziałem zresztą dwóch identycznych wałkow w dwóch róznych autach.
Jeśli chodzi o identyczne wałki to sprawdź VW Golf, Touran, Skoda, Seat, Audi. a z pewnością znajdziesz w tych modelach identyczne :wink:
Załączniki
hi30.jpg


Autor tematu
TomaszCookieMonster
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 25
Rejestracja: 09 maja 2020, 18:30

Re: Odtworzenie gwintu na wałku

#45

Post napisał: TomaszCookieMonster » 14 sie 2020, 21:48

:) skoro przez 15 lat pracy nie spotkałem takiego walka to prawie na pewno nie występował w innym znanym mi modelu.

W każdym razie temat można zamknąć. Gwint odtworzył mi fachowiec w lokalnym zakładzie narzynajac po starym śladzie. Nie do końca się przyznał jak trafił narzynka we właściwy ślad ale wyszło bardzo dobrze. Tylko 2-3 pierwsze zwoje są stępione i płytsze a reszta jak oryginalnie. Dam glebsza nakrętkę kolnierzowa i klej do gwintów i będzie pewniej niż fabrycznie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”