Odprężanie tworzysz sztucznych - POM-C

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 673
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

Odprężanie tworzysz sztucznych - POM-C

#1

Post napisał: FDSA » 12 kwie 2018, 17:46

Spotkałem się z problemem naprężeń wewnętrznych w płytach POM-C. Po frezowaniu kieszeni materiał pięknie się wygina zgodnie z naprężeniami po walcowaniu. Wypadało by materiał przed frezowaniem odprężyć, tylko po spędzeniu kilku godzin z googlami nie udało mi się znaleźć żadnych parametrów takiego procesu.

Pytanie brzmi czy ktoś wykonywał taką operację, zna i podzieli się parametrami? Może ktoś będzie wiedział gdzie zapytać albo ma doświadczenie z innymi materiałami i spróbuje coś oszacować ??

Mowa o płytach grubości 20 mm

Pozdrawiam
FDSA




FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 312
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Odprężanie tworzysz sztucznych - POM-C

#2

Post napisał: FTW » 12 kwie 2018, 20:23

Swego czasu jak nie miałem kasy na całą płytę kupowałem plastry z dużych wałków... nie wiem jaki jest detal, ale być może to jest rozwiązanie. Może inaczej się zachowa po obróbce.

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 673
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

Re: Odprężanie tworzysz sztucznych - POM-C

#3

Post napisał: FDSA » 13 kwie 2018, 08:11

No niestety to nie przejdzie. Za duza strata materialu... za duze koszty.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”