Odlew wirnika

Dyskusje dotyczące odlewania.

Autor tematu
gratik444
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2017, 11:29
Lokalizacja: Polska

Odlew wirnika

#1

Post napisał: gratik444 » 02 mar 2017, 11:45

Witam,
zacznę od tego, że jestem nowym użytkownikiem forum i może zamieszczam temat w niewłaściwym miejscu, ale potrzebuje pomocy w wykonaniu odlewu. Dokładnie chodzi o zaprojektowanie kanałów wlewowych tak aby uzyskać zadowalający odlew wirnika. Bardzo proszę o osoby który mają jakieś doświadczenia z odlewania o propozycje jak wykonać odlew przedmiotu: Obrazek
Dodam, że chciałbym to odlać stopem Wooda i muszę to zrobić metodą wosku traconego. Cały projekt zakłada wydrukowanie 3D wirnika i wykonanie modelu (pokazowego , bez praktycznego zastosowania )
Arek



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 9463
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 02 mar 2017, 13:08

A co na ten temat mówią podręczniki ?
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 600
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#3

Post napisał: ONATOS » 02 mar 2017, 18:41

RomanJ4 pisze:A co na ten temat mówią podręczniki ?
..raczej niewiele, jedyne rozwiązanie to praktyka, inaczej baaa..rdzo dużo praktyki w pracowni odlewniczej .


karol0885
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 50
Rejestracja: 10 lut 2008, 21:56
Lokalizacja: Polska

Re: Odlew wirnika

#4

Post napisał: karol0885 » 16 gru 2017, 07:07

W Radomiu Infinitech 3d ma bardzo duża drukarkę do wydruku modeli wytapianych, można podpytać.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2195
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Odlew wirnika

#5

Post napisał: Steryd » 16 gru 2017, 10:02

Słabe podręczniki czytasz. Odlewa się od najgrubszego przekroju, do najcienszych. W przypadku wirnikow takich jak Twój naturalnym rozwiązaniem jest odlewanie w dolną cześć wału. Oczywiście w odlewie nie będzie otworka.
Można?
Morzna!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”