Odlew czy odkuwka.

Dyskusje dotyczące odlewania.

Moderator: MODERATORZY


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2505
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Westfalia
    Macintosh Chrome

Re: Odlew czy odkuwka.

#11

Post napisał: jasiu... » 11 lis 2017, 20:06

No właśnie, a jaka jest temperatura rekrystalizacji, a jaka temperatura kucia?

A definicję temperatury rekrystalizacji znasz? Wiesz, co tam robi godzina? A jak szybko odkuty metal pozostaje w temperaturze, umożliwiającej ewentualną rekrystalizację zgniotu, dającego umocnienie?

Może sam pomyślisz i odpowiesz sobie na to pytanie.

Czy wszystkie elementy można odkuć? No tak, ale w odlewie możesz mieć np. otwory, wewnętrzne puste przestrzenie, których nie odkujesz tak tanio, bo zrobienie formy do maszyny odlewniczej (disamatic), czy form do rdzeni, ewentualnie drewnianych modeli do odlewania w piachu jest chyba tańsze niż forma do kucia. Tyle, że są elementy, które kuje się szybko. No własnie, to się powinno nazywać aspekt ekonomiczny, czyli co się opłaci i jest równie ważne, jak aspekt wytrzymałościowy.

Materiał - nie wszystko się leje. Poza tym czasem odlew może pęknąć, a odkuwka z miękkiej stali nie.

Sam wymyślaj dalej. Początek już masz.



ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”