Odlew aluminium - bryła

Odlewnictwo

Dyskusje dotyczące odlewania.

Autor tematu
Zwieszony
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 32
Rejestracja: 17 cze 2015, 19:51
Lokalizacja: Wrocław

Odlew aluminium - bryła

#1

Post napisał: Zwieszony » 27 wrz 2019, 08:18

Witam,


Panowie mam pytanko, będziemy zamawiać odlewany korpus i pokrywę do niego w Chinach.
Pytanie mam w zasadzie proste czy ścianki zewnętrzne komponentu powinny być pod lekkim kątem? Czy mogą być robione jako pionowe?
Chodzi o powtarzalność i trwałość formy, rzekomo "trapezowa" bryła może to zwiększyć.
Zamawiał ktoś kiedyś jakiś seryjny odlew u Chińczyków?




jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3374
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Odlew aluminium - bryła

#2

Post napisał: jasiu... » 27 wrz 2019, 08:31

No to się musi przede wszystkim dać z formy wyjąć i do tego służą głownie pochylenia odlewnicze.


Autor tematu
Zwieszony
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 32
Rejestracja: 17 cze 2015, 19:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odlew aluminium - bryła

#3

Post napisał: Zwieszony » 01 paź 2019, 11:22

Wysyłałem im modele 3D i zaznaczyli swoje poprawki w celu sprawniejszego odlewu (kąty zębów itp.). Jednak nic na temat tego, że są pionowe ścianki, a teraz mają jakieś święto i kontaktu przez najbliższy czas nie ma.
Domyslam się, że może im to latać jak ten odlew będzie później się zachowywał skoro został wykonany wg. zlecenia.

Dodatkowo pytanie czy jakąś literaturę może ktoś polecić odnośnie odlewów z aluminium itp.?
Coś prócz Pordnikiem Odlewnika?


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2791
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odlew aluminium - bryła

#4

Post napisał: strikexp » 01 paź 2019, 12:03

Poradnik inżyniera odlewnictwo, dwu tomowy ?


wojtek10916
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 92
Rejestracja: 23 mar 2014, 22:21
Lokalizacja: East Midlands

Re: Odlew aluminium - bryła

#5

Post napisał: wojtek10916 » 01 paź 2019, 13:54

Chińskie odlewy zazwyczaj i tak trzeba poprawiać, rzadko kiedy są takie jak trzeba.


Autor tematu
Zwieszony
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 32
Rejestracja: 17 cze 2015, 19:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odlew aluminium - bryła

#6

Post napisał: Zwieszony » 02 paź 2019, 07:17

Chodzi Ci o jakość produktu czy poprawki związane z nie trzymaniem wymiarów?
Tak czy inaczej wolałbym by były poprawiane jednak z ich winy niż z naszej :wink: stąd te wszystkie pytania.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”