Obróbka drewna jatoba

Już wymiękam

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
cyqlop
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 00:20
Lokalizacja: Czułów k/kraków

Obróbka drewna jatoba

#1

Post napisał: cyqlop » 03 gru 2018, 16:44

Witam,

Mam taki problem bo o ile wzdłuż włókien frez idzie aż miło to tyle w poprzek piszczy i wibruje.

Mam Frez uniwersalny bo typowo do drewna nie znalazłem a potrzebuje mieć przynajmniej 130 mm długi bo musze głębokie wybrania robić w elemencie który wykonuje
frez ma 4 zęby
mam 17000 obr/min (wrzeciono wodne chińczyk 3.3 kw)
Posuw : 4000mm/minute

Już wymiękam i nie wiem co mam zrobić
aha
zagłębienie 8mm (zaznaczam że mam bardzo długą oś Z 300mm, bo zastanawiam się czy nie zbierać po 4-5 mm grubości na jeszcze szybszym posuwie max jaki dam rady to 5000mm/minute, ale wolał bym tak nie szaleć, maszynę mam na serwo silnikach MG Certus)
biorę po 3mm bokiem.




RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Obróbka drewna jatoba

#2

Post napisał: RobWan » 03 gru 2018, 17:12

cyqlop pisze:Mam Frez uniwersalny

Przy tak długim frezie ja bym zbierał 5 mm w głąb, a bokiem 2 mm.
Śpieszy ci się? :-)

Robert


Autor tematu
cyqlop
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 00:20
Lokalizacja: Czułów k/kraków

Re: Obróbka drewna jatoba

#3

Post napisał: cyqlop » 04 gru 2018, 11:55

Troszkę się spieszy.
Bo tego dużo mam.
Próbuje
10mm, 2 bokiem
8mm 2mm
Dziwne jest to że nieraz tępym frezem lepiej idzie niż nowym :)
A dwa to drewno strasznie jest niejednolite raz idzie za***iście a raz tak że masakra.


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Obróbka drewna jatoba

#4

Post napisał: RobWan » 04 gru 2018, 12:04

Może pokaż/napisz co to za kieszeń. Może znajdzie się sposób, aby użyć normalnego frezu do drewna. Jaka głęboka ta kieszeń?

Robert


Autor tematu
cyqlop
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 00:20
Lokalizacja: Czułów k/kraków

Re: Obróbka drewna jatoba

#5

Post napisał: cyqlop » 07 gru 2018, 12:03

Jest głęboka na 70mm :)

Wiem pasowało by wrzeciono 5 kw ale nie posiadam takowego bo wtedy bym założył 25mm frez i zrobił kilka otworów pionowo w dół i pozbył się szybko nadmiaru materiału. Ale to w przyszłości.

Obrazek

Poza tym jeśli fusion 360 miał by możliwość ustawienia że jeździmy tylko wzdłuż włókien (w master camie chyba była taka opcja ostawienia przy obróbce zgrubnej, ale miałem pirata i się kończył, wiec działam legalnie na fusion 360).
Jeszcze jest opcja że robimy odwierty do np pół D i też mamy szubko wybrany materiał z tym że ręcznie ustawianie tych punktów jest troszkę męczące automatu nie widziałem do tego.

Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 244
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Obróbka drewna jatoba

#6

Post napisał: Butler » 07 gru 2018, 12:12

W Mastercamie jest taka opcja, klikasz kieszeń/wnękę i średnicę wiercenia :D


FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 347
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Obróbka drewna jatoba

#7

Post napisał: FTW » 07 gru 2018, 12:26

70mm głębokości to nie jest dużo. Frez fi12 i lecisz. A jak masz detal za nisko, to go czymś podłóż na stole. 130mm wysięgu freza przy takich średnicach koło fi10 to bardzo słaby pomysł.


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Obróbka drewna jatoba

#8

Post napisał: RobWan » 07 gru 2018, 13:15

cyqlop pisze:est głęboka na 70mm

To możesz porządnym frezem to zrobić do drewna.
https://www.punta.com.pl/sklep,305,43,1 ... z2_pozytyw

Robert


Autor tematu
cyqlop
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 00:20
Lokalizacja: Czułów k/kraków

Re: Obróbka drewna jatoba

#9

Post napisał: cyqlop » 10 gru 2018, 11:22

https://www.punta.com.pl/sklep,1838,678 ... z3_pozytyw
tego spróbuje użyć, tylko ja max 4 m/minute posuwu mogę dać maksymalnie. Co do zagłębienia to 3,3 kw wrzecionie mokrym chińczyku jak uda się 10 mm to będzie świetnie.
Co te sugerowane posuwy i głębokości wydają się dla mnie mało realne.


Myślałem też o frezach z tej firmy
https://www.npol.com.pl/pliki/produkty/ ... 186600.pdf
Typ V904 - 3D


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Obróbka drewna jatoba

#10

Post napisał: RobWan » 10 gru 2018, 12:10

cyqlop pisze: te sugerowane posuwy i głębokości wydają się dla mnie mało realne.

Tylko praktyka. :-)
cyqlop pisze:Typ V904 - 3D
A cena?

Robert

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”