Obróbka ceramiki BN

Czy próbować toczyć ceramikę z azotku boru?

Dyskusje dotyczące obróbki kamienia, szkła, itp.
Awatar użytkownika

Autor tematu
ASOR
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2011, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Obróbka ceramiki BN

#1

Post napisał: ASOR » 23 lis 2018, 21:54

Czy ma ktoś doświadczenie w obróbce ceramiki na bazie heksagonalnego azotku boru? Wydaje się dość miękka - obrabia się papierem ściernym. Twardość określana jest na 400 w skali Knoopa czyli 40HRC. Zatem powinna się obrabiać płytką H. Ale pytanie czy ryzykować branie tego na tokarkę?



Awatar użytkownika

Autor tematu
ASOR
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2011, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obróbka ceramiki BN

#2

Post napisał: ASOR » 12 gru 2018, 17:20

Ponieważ nikt nie odpowiedział, odpowiadam sobie sam, może w pryzszłości komuś się przyda.

Ceramika BN obrabia się raczej bezproblemowo, oczywiście jak to z kruchym materiałem trzeba uważać przy odcinaniu - lepiej zostawić naddatek do splanowania.

Nóż z lutowaną płytkoą H10, NNBe leżak PaFaNa. Kąty fabryczne.
Prędkość skrawania 40 m/min.
Posuw 0,04 do 0,08 mm/obr.
Głębokość skrawania 0,125 do 0,25 mm.
Praca na sucho.

https://vimeo.com/305993824
Załączniki
7F75F723-8180-4496-880D-5E35CF1CAE1A.jpeg
1F9D988A-BA23-4FEB-B9B9-A566A1FF5B81.jpeg


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2914
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

Re: Obróbka ceramiki BN

#3

Post napisał: dance1 » 18 gru 2018, 20:58

Witam, tematu wcześniej nie widziałem, z wodą dużo lepsza u mnie powierzchnia wychodziła (i nie ma pylenia) a był czas że dużo tego obrabiałem, narzędzia żadne cuda diamentowe nie wymagane, ale to już napisałeś.
I don't like principles, I prefer prejudices

Awatar użytkownika

Autor tematu
ASOR
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2011, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obróbka ceramiki BN

#4

Post napisał: ASOR » 18 gru 2018, 22:00

Niestety w moim przypadku woda nie wchodzi w grę - element pracuje w wysokiej próżni, więc był by problem z odgazowaniem. Ale na sucho powierzchnia wyszła przyzwoita. Pyłu faktycznie dużo, na szczęście nie muszę się spieszyć, więc odkurzałem na bieżąco.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka kamienia”