Nakielkowanie jak ?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4707
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Nakielkowanie jak ?

#41

Post napisał: IMPULS3 » 25 sty 2018, 12:44

strikexp pisze:To co pokazałem było błędne nie dlatego że jest bajką, ale dlatego że pokazałem niełożyskowane uchwyty.
A teraz sobie policzcie ile więcej wałów wykonacie dzięki takiemu sprzętowi w ciągu 24h.


Bajkopisarzu, jak ktoś ma produkcję 24h to kupi nakiełczarkę która zrobi czoła z obydwu stron jednocześnie frezując długość na gotowo, , nawierci nakiełki a jeśli będzie miała dedykowaną głowicę to obrobi miejsca mocowania szczęk i po robocie. Czym innym jest produkcja a czym innym kilka sztuk.
A tak przy okazji to możesz mi pokazać lożyskowany uchwyt co najmniej 200mm dedykowany do konika czyli na stożek 4-5 morsa. Gdzie mogę to kupić? :)


Zapytałam dziecko niosące świeczkę: Skąd pochodzi to światło? Chłopczyk natychmiast ją zdmuchnął. Powiedz mi, dokąd teraz odeszło odparł-wtedy ja powiem ci, skąd pochodzi.
/Jonathan Carroll/


rdarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 947
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nakielkowanie jak ?

#42

Post napisał: rdarek » 25 sty 2018, 12:52

szuler666 pisze:
25 sty 2018, 12:36
:) :) małe toto
no ale wiertarką ręczną to też nie jest :mrgreen:
I automacik do produkcji https://youtu.be/bLeP124ciYw dla naszego guru :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 sty 2018, 13:02 przez rdarek, łącznie zmieniany 1 raz.


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 16
Posty: 11059
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Nakielkowanie jak ?

#43

Post napisał: kamar » 25 sty 2018, 13:01

Tylko ręcznym punktakiem :) Osobiście wolę sobie nawiercić wiertełkiem a nie rozgniatać materiał czubkiem kła, bo bujanie z wałem po hali to tylko w telewizji.


rdarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 947
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nakielkowanie jak ?

#44

Post napisał: rdarek » 25 sty 2018, 13:05

kamar pisze:
25 sty 2018, 13:01
Tylko ręcznym punktakiem :) Osobiście wolę sobie nawiercić wiertełkiem a nie rozgniatać materiał czubkiem kła, bo bujanie z wałem po hali to tylko w telewizji.
? jakoś nie zaskoczyłem o czym mowa ?


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 16
Posty: 11059
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Nakielkowanie jak ?

#45

Post napisał: kamar » 25 sty 2018, 13:11

Robi się tak niestety. Tak jak kolega na filmiku, trasuje, punktuje i zamiast na specjalne wrzeciono robić wstępny nakiełek, to w tokarkę i punkcić rozgniata się kłem. I tez zatoczy pod okular. Jak mam dziurkę zamiast punktu to kieł cierpi znacznie mniej i tylko na bokach.


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 313
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nakielkowanie jak ?

#46

Post napisał: lukasz.radomski » 25 sty 2018, 13:17

IMPULS3 pisze:
25 sty 2018, 12:44

A tak przy okazji to możesz mi pokazać lożyskowany uchwyt co najmniej 200mm dedykowany do konika czyli na stożek 4-5 morsa. Gdzie mogę to kupić? :)
pierwszy lepszy link z googla i nawet bison :lol:
http://lathe-chucks.com/BISON/BISON-TAI ... -ON-MT.htm


rdarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 947
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nakielkowanie jak ?

#47

Post napisał: rdarek » 25 sty 2018, 13:22

kamar pisze:
25 sty 2018, 13:11
Robi się tak niestety. Tak jak kolega na filmiku, trasuje, punktuje i zamiast na specjalne wrzeciono robić wstępny nakiełek, to w tokarkę i punkcić rozgniata się kłem. I tez zatoczy pod okular. Jak mam dziurkę zamiast punktu to kieł cierpi znacznie mniej i tylko na bokach.
Przyznam się, że sam tak kiedyś zrobiłem ale w krążku aluminium. Jakoś musiałem docisnąć to to do uchwytu :wink: a nie było jak złapać.
Jeśli jednak piszesz o filmiku który wstawiłem, to chyba właśnie przeskoczyłeś fragment.
On tam trasował, zrobił punkcik potem nawiercił nakiełki i dopiero na tokarkę.


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 16
Posty: 11059
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Nakielkowanie jak ?

#48

Post napisał: kamar » 25 sty 2018, 13:36

rdarek pisze:
25 sty 2018, 13:22
Jeśli jednak piszesz o filmiku który wstawiłem, to chyba właśnie przeskoczyłeś fragment.
Mało śkikam :) Może przeczytaj co napisałem :)
Nie ma tam czasami - zamiast robić nakiełek :)


strikexp
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1876
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nakielkowanie jak ?

#49

Post napisał: strikexp » 25 sty 2018, 14:00

IMPULS3 pisze:
25 sty 2018, 12:44
Bajkopisarzu, jak ktoś ma produkcję 24h to kupi nakiełczarkę która zrobi czoła z obydwu stron jednocześnie frezując długość na gotowo, , nawierci nakiełki a jeśli będzie miała dedykowaną głowicę to obrobi miejsca mocowania szczęk i po robocie. Czym innym jest produkcja a czym innym kilka sztuk.
Nie chodzi tylko o produkcję 24h na dobę przez 365 dni w roku. Uchwyt kosztuje 2-3 tyś, nakiełczarka z 20-30 tyś. Cytując klasyka "do it", ja tam nie wróżę co ludzie zrobią a jedynie piszę co mogą zrobić.
Bo tak z mojej wiedzy, każda inwestycja powinna się zwrócić z zarobkiem. I o ile zrobić dodatkowe 2-3 tyś mnie jest trudno, to 20-30 tyś plus koszty narzędzi to już trzeba wiedzieć co się robi.


rdarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 947
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nakielkowanie jak ?

#50

Post napisał: rdarek » 25 sty 2018, 16:02

kamar pisze:
25 sty 2018, 13:36
Może przeczytaj co napisałem :)
Czytałem zgadzam się, że kieł dostaje przy samym punktowaniu, i niektórzy tak robią, jednak chyba nie do końca zrozumiałem przekaz :cry:
Nie ma tam czasami - zamiast robić nakiełek :)
Nie bij przyznaję się. :oops: Nie jestem zbyt biegły w językach obcych, no chyba, że łacina i to kuchenna :mrgreen: więc nie potwierdzę :(

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”