Możliwości pracy w drewnie wrzecionem 0,8 kw

Szukam potwierdzenia jakie są maksymalne parametry pracy wrzeciona 0,8 kw

Dyskusje o maszynach CNC wykorzystywanych do obróbki drewna, sklejki, płyt wiórowych

Autor tematu
T
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 5
Rejestracja: 20 sie 2014, 13:24
Lokalizacja: Łódź

Możliwości pracy w drewnie wrzecionem 0,8 kw

#1

Post napisał: T » 07 kwie 2019, 22:28

Witam.

Wyobraźmy sobie taką sytuację - Stoję przed decyzją o mocy kupowanego wrzeciona. Jedynie sądzę, że wystarczy mi moc 0.8 kw. Nie mam jednak doświadczenia i szukam informacji od kogoś, kto pracuje w drewnie właśnie tak małym wrzcionem.

Wiem, że nie będzie problemu z frezami małej średnicy. Z frezami o średnicy 2 czy 3 mm, wrzeciono powinno poradzić sobie swobodnie. Dobór parametrów to raczej kwestia ... chęci złamania frezu ;-), a nie zagrożenia zatrzymania się wrzeciona. Jednak co z frezami o większej średnicy?

Czy ktoś może mi powiedzieć co z frezem o średnicy 10 mm?

Na jaką głębokość będę mógł "zanurzyć" go w drewnie frezując rowek? Na 0,1 mm z pewnością ;-). ale gdzie (głębokość) mam się spodziewać zatrzymania wrzeciona nawet przy posuwie tak małym jak np. 200 mm/min?

Szukam przykładu parametrów przy których okaże się, że wrzeciono ma zbyt małą moc i zatrzymuje się. Może ktoś ma takie doświadczenia?



Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

Re: Możliwości pracy w drewnie wrzecionem 0,8 kw

#2

Post napisał: noel20 » 08 kwie 2019, 11:31

https://youtu.be/DfF_e_HwV1o
Wrzeciono 0,8kW, frez 6mm 4 pióra. Sklejka, głębokość chyba 2mm, posów 1500 albo 2000mm/min. Wrzeciono prawie nie odczuwa.


Autor tematu
T
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 5
Rejestracja: 20 sie 2014, 13:24
Lokalizacja: Łódź