Minimalne rozmiary finów

Jak małe mogą być finy w bloku wodnym?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
Pajzano
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2018, 14:13

Minimalne rozmiary finów

#1

Post napisał: Pajzano » 12 sie 2018, 14:32

Chcę zrobić własny blok wodny, ale mam problem już na początku - jak cienkie finy można wykonać na frezarce cnc przemysłowej i jak cienkie na frezarce cnc domowej? Zdjęcie (nie moje) przedstawia blok z finami o grubości 125 mikrometrów, jak zostało to wykonane? Było to frezowane, cięte, może użyto lasera, czy jak? Nie chcę robić kopii, ale nie wiem jakie wymiary nadać finom.
Obrazek




Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1059
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Minimalne rozmiary finów

#2

Post napisał: Steryd » 12 sie 2018, 14:52

Finowie są zaniepokojeni Twoją wypowiedzią ;)
A poważnie, to jaka powierzchnia wymiany jest Ci potrzebna? Jak zrobisz blaszki o grubości 0,5, to zrobi Ci różnicę jak będą cieńsze o jeszcze dyche lub dwie, więcej uzyskasz zwiększając ich wysokość, pamiętaj też, że woda musi sie między nimi poruszać bo się będzie lokalnie gotować.
To co pokazałeś, to wygląda na przylutowana harmonijke z blaszki.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2913
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Minimalne rozmiary finów

#3

Post napisał: Zienek » 14 sie 2018, 10:46

Albo drutówka. Ale tanio nie będzie.


Arias2
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 209
Rejestracja: 29 lip 2007, 09:49
Lokalizacja: wieluń-eslov

Re: Minimalne rozmiary finów

#4

Post napisał: Arias2 » 14 sie 2018, 11:31

Takie rozwiązanie
https://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p ... arda/37065
tniesz na zadaną wysokość i oddzielasz arkuszami papieru, lutujesz z dwóch stron za pomocą pasty lutowniczej i masz radiator jakich mało.
Jak poszukasz dobrze to znajdziesz folie o grubości 0.02 mm.

Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1570
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Minimalne rozmiary finów

#5

Post napisał: Yarec » 14 sie 2018, 12:27

Arias2 pisze:oddzielasz arkuszami papieru, lutujesz z dwóch stron
i przepływ cieczy chłodzącej zlepia poszczególne blaszki, poza tym taki "fiszbin" powinien mieć grubsze blaszki dla lepszego przewodnictwa ciepła
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”