Maszyna do szlifowania żeliwa

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
Tomekfelga
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 17
Rejestracja: 10 paź 2011, 10:40
Lokalizacja: Warszawa

Maszyna do szlifowania żeliwa

#1

Post napisał: Tomekfelga » 15 kwie 2019, 13:25

Dzień dobry,

mam dylemat. Zajmuję się produkcją tarcz hamulcowych. Surowe krążki trafiają z odlewni. Następnie są obrabiane na tokarce. Teoretycznie tutaj proces powinien się zakończyć, jednak nie mogę wydusić potrzebnej tolerancji bicia. Max to 0,05mm. Jednak jest to bicie jednej powierzchni a nie obu powierzchni tarczy wobec siebie.
Myślę, żeby po toczeniu wykonać dodatkową obróbkę. Tylko na jakiej maszynie?

1. Szlifierka do kół zamachowych?
2. Frezarka z obrotowym stołem?
3. Szlifierka do płaszczyzn z obrotowym stołem?

Z góry dziękuję za pomoc




jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3246
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#2

Post napisał: jasiu... » 15 kwie 2019, 16:44

Jakim cudem masz aż tak duże bicie, niech zgadnę, chcesz wszystko z jednego zamocowania, a później okazuje się, że żeliwo, które teoretycznie nie ma naprężeń, w praktyce naprężenia ma i się lekko potrafi wygiąć?

No to obrabiaj zgrubnie na jakimś grzmocie, a później całość przejedź z jednego zamocowania (nóż z lewej i prawej) na trzpieniu. Da się, jakąś starą tokarkę musiałbyś przerobić i płytka z max 0.4 promieniem naroża.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4547
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#3

Post napisał: adam Fx » 16 kwie 2019, 06:52

może podglądanie produkcji seryjnej nasunie jakiś pomysł
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


pitsky
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 162
Rejestracja: 06 maja 2005, 09:58
Lokalizacja: lublin

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#4

Post napisał: pitsky » 16 kwie 2019, 07:17

Autor tematu używa chyba innej technologi.


Autor tematu
Tomekfelga
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 17
Rejestracja: 10 paź 2011, 10:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#5

Post napisał: Tomekfelga » 16 kwie 2019, 09:57

jasiu... pisze:
15 kwie 2019, 16:44
Jakim cudem masz aż tak duże bicie, niech zgadnę, chcesz wszystko z jednego zamocowania, a później okazuje się, że żeliwo, które teoretycznie nie ma naprężeń, w praktyce naprężenia ma i się lekko potrafi wygiąć?

No to obrabiaj zgrubnie na jakimś grzmocie, a później całość przejedź z jednego zamocowania (nóż z lewej i prawej) na trzpieniu. Da się, jakąś starą tokarkę musiałbyś przerobić i płytka z max 0.4 promieniem naroża.
Nie robie z jednego zamocowania. O naprężeniach wiem. Dokładnie tak jak mówisz, zgrubnie na grzmocie a potem? Nie da rady z jednego zamocowania (albo sobie tego nie wyobrażam), bo jest to tarcza bez "środka" (sam wieniec) do tarczy dwuczęściowej.
Dlatego na koniec interesuje mnie szlifowanie a nie toczenie.



Tutaj mają zrobiony uchwyt. Mój problem jest taki, że tam gdzie oni się mocują, też (teoretycznie) mogę mieć bicie.

A pytania zadaje, bo nie wiem i zwracam się o pomoc do mądrzejszych i bardziej doświadczonych.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3246
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#6

Post napisał: jasiu... » 16 kwie 2019, 16:52

Jeszcze raz - jak mocujesz?

Czy robisz najpierw tą płaszczyznę, gdzie są otwory pod śruby, a później bazujesz się na niej (śrubami, albo poprzez "wciągnięcie" trzpienia z podkładką)? Czy mocujesz w uchwycie szczękami. Jeśli szczękami, to stąd też możesz mieć bicie. A może po prostu sfrezować płaszczyznę, na której będziesz opierał (otwór centralny i pod śruby na gotowo) i bazując na centralnym, mocując śrubami, poprawiasz płaszczyzny hamujące? Może zamiast noża wtedy głowica z płytkami? Fakt, trochę trzeba by zmodyfikować tokarkę, dać tą napędzaną głowicę. Ja bym przede wszystkim szukał problemu w mocowaniu.


Autor tematu
Tomekfelga
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 17
Rejestracja: 10 paź 2011, 10:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#7

Post napisał: Tomekfelga » 16 kwie 2019, 17:00

Mocuje w uchwycie szczekami. Mam zrobiony oddzielny (dokładniejszy) przyrząd do pomiaru bicia. I nawet jak na szczękach bicie wychodzi mi takie same przy mocowaniu, to potem rozjeżdża się okropnie.

Tak chyba zrobię. Zrobię bazę pod śruby na frezarce i z tego wyjdę dalej.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3246
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#8

Post napisał: jasiu... » 16 kwie 2019, 18:08

No to przestań mocować w uchwycie szczękami. Tak się nie robi tarcz. Musisz mieć mocowanie, wykluczające zgniatanie detalu przez szczęki, najlepsza jest właśnie tarcza z podtoczeniem (bazowanie), do której przymocujesz element na płaskiej powierzchni, dociskając śrubami.

Zobacz film:


Autor tematu
Tomekfelga
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 17
Rejestracja: 10 paź 2011, 10:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maszyna do szlifowania żeliwa

#9

Post napisał: Tomekfelga » 16 kwie 2019, 19:19

Dziękuję :) Robię uchwyt w takim razie :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”