Witajcie.
Udało mi się poprawnie wykalibrować osie Z i Y, lecz przy osi X pojawiły się pytajniki.
Co wykalibruję ilość kroków na mm maszyna ucina 40mm na 1000mm. Po ponownej korekcie wychodzą dalsze dziwne wyniki i tak w nieskończoność. Dodam, że z osią Y i Z nie było najmniejszego kłopotu.
Prędkość jest dobra, przyśpieszenie bez szarpnięć, zgrzytów wszystko chodzi płynnie. Silnik chyba nie gubi kroków gdyż po minutowym przesuwaniu lewo, prawo wraca idealnie do zera.
Jakie są Wasze doświadczenia i przypuszczenia co mogłem sknocić?
Mach3 Dostrajanie silników
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 cze 2008, 10:16
- Lokalizacja: Legnica
Re: Mach3 Dostrajanie silników
1. Jeśli silnik bezpośrednio na osi to sprawdzić skok śruby i ewentualnie luzy na sprzęgle.
2. Jeśli silnik napędza śrubę za pomocą przekładni, należy pomierzyć średnice kół pasowych i prawidłowo wyliczyć przełożenie.
3. Sprawdziłbym jeszcze zamocowanie nakrętki śruby do stołu, a także luz w bloku łożyska śruby.
2. Jeśli silnik napędza śrubę za pomocą przekładni, należy pomierzyć średnice kół pasowych i prawidłowo wyliczyć przełożenie.
3. Sprawdziłbym jeszcze zamocowanie nakrętki śruby do stołu, a także luz w bloku łożyska śruby.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 paź 2017, 18:37
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Mach3 Dostrajanie silników
W moim przypadku problem tkwił w Mapowaniu Śrubowym, coś wcześniej na klikałem i mi narzucało na tą oś korektę. Po wyczyszczeniu mapy wszystko zaczęło działać.AndrzejR pisze: ↑04 lut 2018, 18:071. Jeśli silnik bezpośrednio na osi to sprawdzić skok śruby i ewentualnie luzy na sprzęgle.
2. Jeśli silnik napędza śrubę za pomocą przekładni, należy pomierzyć średnice kół pasowych i prawidłowo wyliczyć przełożenie.
3. Sprawdziłbym jeszcze zamocowanie nakrętki śruby do stołu, a także luz w bloku łożyska śruby.