Logiczne zrównoleglenie enkoderów

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#11

Post napisał: Leoo » 25 paź 2007, 23:58

HUD pisze:przy drugiej maszynie to mam odstęp 3150 mm a za taki pasek ceny zaczynają się od 1700 zł
Pas zębaty jest elastyczny, w związku z czym oś koła napędowego nie musi być równoległa do osi napędzanego. Silnik (serwo) umieszczasz pod obszarem pracy maszyny, poprzecznie do osi śrub napędowych. Wał silnika wydłużasz do 3150mm a na końcach instalujesz koła zębate. Koła śrub i wału silnika łączysz dwoma pasami, które zapewnią odstęp ok. 20cm lub większy, taki który zagwarantuje w miarę bezstresową pracę. Pasy ułożą się w "niepełną ósemkę". W ten prosty sposób Twoja maszyna może mieć 10 albo 20m i będzie pracować tak samo sztywno jak przy rozstawie 40cm.



Awatar użytkownika

Autor tematu
abusee
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2007, 18:52
Lokalizacja: Czestochowa

#12

Post napisał: abusee » 26 paź 2007, 14:22

[/quote]Pas zębaty jest elastyczny, w związku z czym oś koła napędowego nie musi być równoległa do osi napędzanego. [/quote]

Bardzo ciekawe rozwiązanie, aczkolwiek przecież widywane w wielu "starszej" generacji maszyn niekoniecznie cnc - np kombajn Wistula :)

Czy 40 cm to bezpieczna odległość ? ( w sensie ewentualnych wibracji i zaczepiania się paska o siebie?)Zapewne trzeba brać pod uwagę średnicę kol. Czy ktoś ma dostęp do ogólnych wyznaczników tego typu rozwiązania ?


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#13

Post napisał: Leoo » 26 paź 2007, 16:08

Dokładnie w taki sposób napędzane są wirniki ogonowe większości modeli śmigłowców. Koła mają średnice od ok. 10mm ale obroty to 8000/min i więcej. Mimo drgań, od spalinowego silnika napędowego, do kolizji powierzchni pasa nie dochodzi.

Awatar użytkownika

kwarc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1058
Rejestracja: 06 sty 2007, 18:13
Lokalizacja: Mgławica Andromedy

#14

Post napisał: kwarc » 26 paź 2007, 19:29

Leoo - smiglowce to swietny argument. kwarc

Awatar użytkownika

Autor tematu
abusee
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2007, 18:52
Lokalizacja: Czestochowa

#15

Post napisał: abusee » 27 paź 2007, 10:05

Jeżeli chodzi o ewentualne problemy z paskiem to liczy sie jego prędkość przesuwu.
Akurat w rozwiązaniu ze śmigłowcem, wychodzi ze prędkość tego paska to ledwie 250m/min - można by biec wzdłuż niego - tak dla zobrazowania - a odległość od silnika do rotora obieglibyśmy 40 rundkami ( nie biorąc pod uwagę zawrotów głowy)
Te 8000rpm robi wrażenie tylko dzięki malej zębatce.
Dodatkowo zużycie paska przy przejściu po małym promieniu - spada - 40razy/min

Przy założeniach do cnc pasek w mim przypadku pokona ok 120 m/min, przy tym aż 240 rundek.

SAS
Nie zmienia to faktu dobrego rozwiązania

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”