Laser CO2 - prezent dla żony ;)

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
crocens
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2008, 18:37
Lokalizacja: Radzionków

Laser CO2 - prezent dla żony ;)

#1

Post napisał: crocens » 06 mar 2022, 13:26

Witam serdecznie!

Jestem całkiem nowy na forum i zdaję sobie sprawę, że pewnie pytania które zadam będą wydawały się błache, nie mniej liczę na jakiś feedback ;)

Trochę o mnie: Marcin, jestem technikiem chłodnictwa, swego czasu dużo udzielałem się na forum znanego portalu branżowego (stąd wiem, że moje pytania laika dla specjalistów pewnie będą dla Was tendencyjne ;) ). Lubię dłubać przy elektronice, lubię programować conieco, budować, wymyślać, poznawać. Stąd pomysł na wykoanie takiej maszyny. To połączenie przyjemnego (dla mnie, chciałbym po prostu coś zbudować, lubię majsterkować) z pożytecznym (dla żony, prowadzi małą działalność gospodarczą no i ma w czerwcu urodziny :P).

Od razu dodam, że nigdy nie projektowałem maszyn w komputrze chociaż autocad nie jest mi obcy. Z racji tego nie mam jeszcze tego na rysunkach jednak moim celem i prośbą nie jest ocena projektu a pomysłu wg któego chcę wykonać maszynę. Jeżeli pomysł ma szansę na realizację pewnie projekt powstanie ;)

Ogólnie sprawa wygląda tak, że chciałbym zbudować mojej żonie Laser CO2 o polu pracy około 1000x1000, mm. Aktualnie mamy chińczyka 400x400 i daje radę sklejkę 3mm, ale tak na prawdę to strazne ^#&^ ;)

Przeznaczenie:
- głównie wycinanie w sklejce 3-10mm oraz jej grawerowanie
- dodatkowo wycinanie i grawerowanie plexi

Konstrukcja podstawy:
Konstrukcja stalowa z profili 40x40x2, spawana - prawdopodobnie górna część zostanie oddana do frezowania, by była równa pod systemy liniowe. Poziomowana poprzez wkręcane stópki. Nie mam możliwości jej wyrzażenia odprężającego całej konstrukcji, niestety :(

Oś X: