Kompresor do warsztatu samochodowego

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

Autor tematu
_waldi_
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kompresor do warsztatu samochodowego

#1

Post napisał: _waldi_ » 01 lis 2008, 11:45

Witam otwieram w-tat samochodowy.
Bede mial dwa stanowiska z narzedziami pneumatycznymi + maszyny do wywazania i montowania kol.
Nie wiem jaki kompresor wybrac.
Mam oferte na Orlik SKS 28/250 za 5500 brutto ale nie wiem czy to nie jest drogo.
Wyd. teoretyczna 44m/h
wyd. 28m/h
max cis 10 bar
zakres cis. w cyklu 6,5-9 bar
Silnik 4kW
Zbiornik 250l

W kazdym badz razie plusem jest to ze serwis mam na miejscu w miescie i gwarancja na pompe jest 3 lata a na zbiornik 6 lat.

P.S. Kwota jaką planuje wydać to jest około 6000 max.

Przeszukalem FAQ ale nie znalazlem odp ktora by mi pomogla dlatego pytam.

Pozdrawiam Waldek



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 01 lis 2008, 14:12

Proponuję zapoznać się też ze sprężarkami łopatkowymi. Model HV04RM ma bardzo zbliżone parametry do tych, które podałeś. Trudno mi teraz mówić o cenie, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że to jest inwestycja na lata i im więcej czasu upłynie tym większe będą oszczędności. Sprężarki te są nazywane "bezobsługowymi" dlatego, że do pierwszego poważnego remontu mogą przepracować ok. 100 tys. godzin! Poza tym sa o wiele cichsze od tłokowych i mogą stać tuż obok stanowiska pracy. Można by jeszcze wiele pisać o ich zaletach technicznych i ekonomicznych. Na poczatek myślę, że to wystarczy.
Załączniki
HV01-04_HV04-45.pdf
Sprężarki łopatkowe
(191.58 KiB) Pobrany 774 razy


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#3

Post napisał: Mariuszczs » 01 lis 2008, 18:49

28 m3/h to niewiele - 460 litrów na minutę, pistolet do malowania potrzebuje 300l/min, klucze pneumatyczne mają średnie zużycie większe niż wydajnośc tego kompresora

Awatar użytkownika

namemartin
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 732
Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: namemartin » 01 lis 2008, 18:55

_waldi_ pisze:Zbiornik 250l
Do warsztatu to jakiś żart ...

Żeby wygodnie pracować potrzebujesz około 1000l
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#5

Post napisał: Mariuszczs » 01 lis 2008, 19:11

http://www.allegro.pl/item467050909_kom ... orpio.html

ten ma w zestawie klucz czyli jest jakaś szansza że chociarz ten klucz uciągnie :)

niestety mi się wydaje że i 1000 l/min będzie mało, ostatnio widziałem że w warsztacie gdzie mają tylko wulkanizację mają dwa kompresory po 800 l/min. Pytałem to mówili że przewaznie jeden wystarcza, ale nie zawsze. Wielkoś zbiornika ma drugorzędne znaczenie bo jeśli urządzenie pobiera 1000 l/min to zbiornik 1000 litrowyy starczy tylko na minutę pracy, jesli kompresor ma wydajnośc 1000 l/min to w tym przypadku starczy na styk nieważne jaką ma butlę.

Jeśli chcesz kupic nowy kompresor to jak patrzę na allegro to będzie ciężko za tą cenę.


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1555
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#6

Post napisał: numerek » 01 lis 2008, 22:06

panowie czy nie przesadzacie ?
pewnie lepiej miec większą jak mniejszą ale wystarczy też zwykły wan ze zbiornikiem 150 L
ba! u znajmoego stoi stara Aspa i tez daje rade

bo rozumiem że warsztat to głownie naprawy a nie lakierowanie
do lakierowania istatnie wiekszy trza zakupić ale do kluczy pneumatycznych ?

jak na starej Aspie używam klucza pneumatycznego jak cos robię przy autach i nie stwierdzam aby była za mała ta sprężarka

jak kto woli ale uważam że do 6000 da się kupić porządną sprężarkę do warsztatu


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#7

Post napisał: Mariuszczs » 02 lis 2008, 12:51

no to ja niewiem dlaczego przy montarzu kół w sezonie na dwu stanowiskach potrzebują żeby chodziły dwa wanowskie kompresory po 800 l/min wydajności.

Sam trochę maluję, używam szlifierki wysokoobrotowej pneumatycznej i mam za mały kompresor. Muszę w pewnym momencie przerwac szlifowanie albo malowanie żeby kompresor nabił ciśnienie do butli - trwa to kilka minut.W tym czasie się albo porozglądam albo pozamiatam żeby czasu nie marnmowac. Zimą biorę się za budowę kompresora sam na bazie bloku silnika samochodowego, bo za 6000 nową kupic np z tych linków co pojawiły się w temacie to chyba niemądry wybór. Albo kupic ten wanowski 3 tłokowy używany - częsci do remontu dostępne itd

coś się znajdzie napewno :

http://www.allegro.pl/item465501346_spr ... w_400.html


Autor tematu
_waldi_
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: _waldi_ » 02 lis 2008, 16:52

W sklepie zapewniali mnie ze ten kompresor jest w stanie uciagnac dwa klucze pneumatyczne kingtony czyli pozadne. Oczywisicie nie pracujac nimi przez godz non stop
ale klucza uzywasz chwile zeby odkrecic srube, dwie, trzy czy tez kolo ale ile czasu na to potrzeba ?
Jak pracowalem w hondzie to mielismy kompresor tlokowy na zbiorniku 2500 moze 3000l ale tam jest 8 stanowisk i sprzet do kol.

Teraz to ja juz nic nie wiem.

Moge wydac wiecej nawet do 10,000 ale czy jest sens jak bede mial max 2 stanowiska pracy i nie bede malowal, tylko uzywal klucza pneumatycznego i moze jakas szlifierke czy cos.
No i musi byc nowy

[ Dodano: 2008-11-02, 17:04 ]
A na allegro te kompresory co sa to podaja wszedzie wydajnosc teoretyczna.
Czyli np ten z kluczem w kpl http://www.allegro.pl/ite...wy_scorpio.html ma 810l a ten co ja znalazlem ma 730l niby mniej ale nie duzo fakt ze jest drozszy ale jak z serwisem ?

Awatar użytkownika

namemartin
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 732
Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: namemartin » 02 lis 2008, 17:52

_waldi_ pisze:Teraz to ja juz nic nie wiem.
W takim układzie proponuje zrobić obliczenia dla posiadanego sprzętu, który będzie podłączany do kompresora, oszacować mniej więcej czas pracy narzędziami, sprawdzić ile narzędzia będą potrzebować wydajności kompresora i na tej podstawie kierować się zakupem.
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#10

Post napisał: Mariuszczs » 02 lis 2008, 21:23

A ja proponuje zagadac np w takim zakładzie wulkanizacyjnym jaki mają kompresor, może w tym co ja pytałem mieli podjechane te kompresory ale nie wydaje mi się bo butle dopompowywały szybko.

A jak jest z UDT na kompresory - czy muszą miec jakieś atesty ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”