Witam.
Mam śruby Hiwin 1605 - zakończone na średnice 10mm.
Silniki Hybrydy 12NM oś 14mm z klinem.
Koła GT3 GT 20-5MR-15
Teraz pytanie jak osadzić koła pasowe, jakie tolerancje i czym zabezpieczyć?
Czy koło od strony silnika koniecznie ma mieć rowek pod klin? Z koro śruba takiego i tak nie posiada.
Jak osadzać koła tzn na gorąco na klej czy jakoś jeszcze inaczej.
Pozdrawiam.
Koła pasowe do HIWIN
Pasowania otworów.
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lis 2004, 12:26
- Lokalizacja: rzeszĂłw
Re: Koła pasowe do HIWIN
Wolał bym uniknąć dodatkowych kosztów. Samo roztoczenie otworów to około 500zł. Tuleje kolejne ~500zl.
Myślałem o osadzeniu na klej , wcisk. Do tego ewentualny "robaczek". Tylko nie wiem jakie pasowania zlecić.
Myślałem o osadzeniu na klej , wcisk. Do tego ewentualny "robaczek". Tylko nie wiem jakie pasowania zlecić.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2329
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 11:58
- Lokalizacja: Jodlowa
- Kontakt:
Re: Koła pasowe do HIWIN
Na kleju nie osadzaj, jak potem wymienisz łożyska w razie W?
U mnie robaczki się sprawdzają na śrubie (2 robaczki na koło, na śrubie w miejscu robaczków nawiercone delikatne kieszenie).
U mnie robaczki się sprawdzają na śrubie (2 robaczki na koło, na śrubie w miejscu robaczków nawiercone delikatne kieszenie).
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 35
- Rejestracja: 18 sty 2019, 20:52
Re: Koła pasowe do HIWIN
10 mm wałek śruby i silnik 12 NM to raczej dwie przeciwności. Oceniam , że tylko przy spokojnej pracy siła w pasie może być rzędu 600 N. Pomnóż to jeszcze przez wspł. dynamiki ( dla obrabiarek minimum2) i okaże się , że przy dłuższej pracy ugięcie końca śruby jest nieuniknione.
Jeżeli chcesz mieć połączenie bezluzowe to tylko wersja podana przez @karabin jest właściwa. Każda inna opcja jest nie do przyjęcia.
I jeszcze pasek - czy sprawdzałeś - jakie może być jego wydłużenie przy takim momencie ? Nie bardzo mam czas to liczyć , ale "na oko" oceniam to na kilka kroków silnika krokowego.
Czyli ogólnie : zmniejszenie momentu silnika do 4-5 Nm , albo całkowita przebudowa.
A jeszcze z innej beczki - czytałeś coś o połączeniach wałek -tuleja i liczyłeś ugięcie wałka przy takim obciążeniu ?
Jeżeli chcesz mieć połączenie bezluzowe to tylko wersja podana przez @karabin jest właściwa. Każda inna opcja jest nie do przyjęcia.
I jeszcze pasek - czy sprawdzałeś - jakie może być jego wydłużenie przy takim momencie ? Nie bardzo mam czas to liczyć , ale "na oko" oceniam to na kilka kroków silnika krokowego.
Czyli ogólnie : zmniejszenie momentu silnika do 4-5 Nm , albo całkowita przebudowa.
A jeszcze z innej beczki - czytałeś coś o połączeniach wałek -tuleja i liczyłeś ugięcie wałka przy takim obciążeniu ?
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lis 2004, 12:26
- Lokalizacja: rzeszĂłw
Re: Koła pasowe do HIWIN
Silniki są przewymiarowane pod kątem przyszłej maszyny. To mała maszyna o polu A4 do aluminium i drewna ( co prawda cała ze stali wyżarzona i obrobiona zgodnie ze sztuką).
Zapewne ograniczę prąd na silnikach i to sporo.
Śruba jest podparta na dwóch końcach.
Co do paska pisałem do dystrybutora doradził GT3 15mm.
Czyli klej odpada. zostaje ciasne pasowanie + robaczki.
Zapewne ograniczę prąd na silnikach i to sporo.
Śruba jest podparta na dwóch końcach.
Co do paska pisałem do dystrybutora doradził GT3 15mm.
Czyli klej odpada. zostaje ciasne pasowanie + robaczki.