jaki kompresor do piaskarki?

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#21

Post napisał: ALZ » 16 lut 2007, 01:44

Wodzu pisze:Zdzierać rdze wodą hmmm ....
Zdzierać rdzę powietrzem??
Zarówno powietrze jak i woda jest tylko napędem ścierniwa.



Tagi:

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#22

Post napisał: Wodzu » 16 lut 2007, 01:47

Ale przeciez woda jest glownym czynnikiem powodujacym rdze wiec jak to sie dzieje ze po calym dniu piaskowania przychodzimy na drugi dzien i powierzchnia nie jest wznowu pokryta rdza ?? A moze od razu to malujesz??
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#23

Post napisał: ALZ » 16 lut 2007, 20:17

Rdza kilkugodzinna nie jest żadnym problemem. Fakt że jest to jakiś tam minus ale więcej jest plusów.

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#24

Post napisał: rudzik6 » 16 lut 2007, 21:55

Też nad tym myślałem...nad taką myjką ciśnieniową. A co do piaskowania, może po piaskowaniu od razu wysuszyc opalarką?

pozdrawiam

Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek


dasza77
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1116
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

#25

Post napisał: dasza77 » 16 kwie 2007, 22:41

Witam w tym temacie !

Ja z kolei planuję piaskować tworzywa sztuczne , a dokładniej plexi ( lub PMMA).
Chciałbym z przeźroczystej plexi otrzymać matową .

Planuję zakup niedużej kabiny ( których jest sporo na Allegro od 500 - do 1000 zł) oraz kompresora , ale nie wiem jakiego .
Piaskowanie odbywałoby się w obiegu zamkniętym , a detale byłyby wielkości na formaty A4 .
Czy do piaskowania tworzyw sztucznych ( ewentualnie szkła) potrzebny jest aż taki mocny kompresor ( 8 atm) oraz tak wydajny , jak pisaliście .

Tak sobie myślę ,że plexi -to nie zardzewiała stal i mozę by wystarczył kompresor "delikatniejszy".

Proszę o wypowiedzi - kto ma doświadczenie w tym temacie.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#26

Post napisał: ALZ » 16 kwie 2007, 23:52

Wszystkie urządzenia w swojej specyfikacji mają podane zużycie powietrza w litrach a więc nic prostszego jak poszukać kompresora o odpowiedniej wydajności z zastrzeżeniem że kompresor nie może pracować cały czas. Ale mimo wszystko nie miej złudzeń, zapotrzebowanie na powietrze jest duże.


czarny_0000
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2008, 15:26
Lokalizacja: google

#27

Post napisał: czarny_0000 » 14 mar 2008, 15:35

Dobru kompresor do piaskowania powinien być wolnoobrotowy.
Butla w zależności od zapotrzebowania od 270 litrów do 500l.
Polecam urządzenia marki Walter HD , 900 obr/min, 2 lata gwarancji, zakupiłem w sklepie pneumatycznym online - pneumatico.
Oczywiście mówimy tutaj o piaskarce która ma zapotrzebowanie koło 500l/min, przy większych urządzeniach jedyna opcja to kompresor śrubowy.

Ogólnie kompresor powinien mieć o 30% większą wydajność efektywną( praktyczną - nie dajcie się nabrać na wydajność teoretyczną)

pozdrawiam
Marcin


buba6
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2008, 11:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#28

Post napisał: buba6 » 11 kwie 2008, 11:56

Pozwole sobie powrocic do tematu. Poniewaz zajmuje sie motocyklami zabytkowymi amatorsko, postanowilem sobie zafundowac sprzet do szkielkowania aluminium. zakupilem kompresor 100litrowy, dwu tlokowy, na butli mam 9bar, niestety przy naciskaniu spustu w pistolecie w kabince spada mi cisnienie do 4, jest to troche za malo do szkielkowania z tego co widze, bo efekt zerowy. na reduktorze juz innego cisnienia nie moge ustawic, jak myslicie czy da sie cos wiecej wycisnac z takiego sprzetu? moze powinienem wymienic reduktor?
co do samego szkielkowania, to wychodzi bardzo chropowata powieszchnia, ale podejzewam ze to kwestia scierniwa, tzn. za drobne.
Zakupilem na allegro mala kabinke, taka 90 litrowa i do roboty z silnikami motocyklowymi jest idealna

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#29

Post napisał: ALZ » 11 kwie 2008, 12:03

Wszystko wskazuje na to że reduktor lub osprzęt ma za mały przekrój. Do piaskowania trzeba mieć przynajmniej 8 mm przekrój węża a co za tym idzie wydajność osprzętu musi być zbliżona.


buba6
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2008, 11:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#30

Post napisał: buba6 » 11 kwie 2008, 12:07

u mnie jest bardzo prosta konstrukcja, bo z butli wychodzi rurka, na ktorej jest reduktor i z niego waz do kabiny. tak jak mowie, obecnie wyglada to tak, ze na reduktorze jest cisnienie 8 bar, na butli ponad 9, a w momencie jak uruchamiam pistolet, nawet taki do przedmuchiwania, to spada cisnienei do 4,5 bara, a przydalo by sie 5,5 przy szkielkowaniu. bawic sie w wymiane reduktora czy to aczej nic nie da. reduktor mam starej daty. w druga strone dziala, bo moge zmniejszyc cisnienie pracy nawet do 0,5 bara, natomiast nie moge wyjsc ponad 4,5

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”