pukury pisze:witam !! wg. mnie - jak Cię stać to kup sobie tokarkę . tylko trochę większą - taką żeby nie było że detal mieści się " na krawędzi " możliwości . obroty i wio !!! . swoją drogą co to znaczy idealne ? - w mdf to na stabilność wymiarów raczej nie ma co liczyć ! . pozdrawiam !!
Oki tylko proszę Cię o łopatologiczne wytłumaczenie jaką tokarkę i podanie mi parametrów jakie powinna posiadać. Bo w temacie tokarek jestem zielony jak wiosenna trawka.
lenherd pisze:ezarka ręczna i prosty cyrkiel do niej oraz dobrej jakości frez.
Będziesz mógł wycinać pierścienie z większego arkusza MDF szybko i w miarę dokładnie +/- 0,5mm a może i lepiej . Mi się udaje wycinać MDF tą metodą do około 0,3mm (frezarką festool i cyrklem ze sklejki)
To rozwiązanie, nad którym juz myślałem, tylko czy frezarka ręczna da sobie radę z grubością MDF'u(często 28-30mm).
Jakie to dobre frezy i gdzie je kupić najlepiej
Jaki masz model frezarki Festool dokładnie
olo_3 pisze:natomiast ja to widzę tak:
rozumiem ze surowiec ma 2x3m (płyta) wiec aby z niego wyciąć detal przydała by się frezarka (ploter) o takim polu pracy, niestety dalej kolega nie będzie zadowolony z jakości frezowana,
w dalszym cyklu produkcyjnym należało by zastosować tokarkę (jak rdza koledzy) optymalnie by było by tokarka miała napędzane narzędzia i wrzeciono zdefiniowanie jako os - wtedy można wiercić otwory, jeśli nie to zostaje ponownie wrzucić to na ploter i wykonać je oraz przy okazji oznaczenia produktu, lub kupić odpowiednia nuż do znakowania na tokarce.
Jeżeli chodzi o format płyty MDF to jest to najczęściej 287/200cm, ale nie będę potrzebował z całego formatu wyciąć od razu pierścienie(chociaż kto wie), tylko prawdopodobnie będę miał przygotowane kawałki MDf'u zbliżone do wymiaru danego pierścienia.
To rozwiązanie jest napewno dobre, ale dla mnie prawdopodobnie sporo za drogie niestety.
Nie ma to być profi linia produkcyjna

tylko amatorska produkcja na moje potrzeby.