Jak to wyciać

Dobranie optymalnej technologii wycięcia

Dyskusje na temat maszyn do obróbki erozyjnej

Autor tematu
Omanoid
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2020, 17:26

Jak to wyciać

#1

Post napisał: Omanoid » 26 cze 2020, 17:46

Witam serdecznie! Przepraszam jeżeli wybrałem niewłaściwy technologicznie wątek (brak wiedzy).

Proszę uprzejmie o sugestie wycięcia prtotypowych elementów z maksymalną precyzją w dwóch wersjach:

1. Blacha stalowa zahartowana do ok 58 HRC grubość 6 mm
2. Blacha tytnaowa (Grade 5) o grubości 6 mm

Wielkość elementów na załączonym obrazie to ok 20 mm.

Istotne jest pózniejsze uwzględnienie łagodzenia kątów krawędzi zewnętrznych.

Dziękuję.

Obrazek




wacpan
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 85
Rejestracja: 02 maja 2014, 14:58
Lokalizacja: Rz

Re: Jak to wyciać

#2

Post napisał: wacpan » 26 cze 2020, 18:40

Ciężko Ci pomoc pytanie jest mega ogólne.

Z czym masz problem?


Autor tematu
Omanoid
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2020, 17:26

Re: Jak to wyciać

#3

Post napisał: Omanoid » 27 cze 2020, 20:51

Nie wiem na jaką technologię elementy przedstawione najlepiej się nadają. Wycinanie cnc czy drut czy....

Ma być to element maksymalnie precyzyjnie wycięty. Nie wiem jakie szczegóły powinienem podać...


wojtek10916
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2014, 22:21
Lokalizacja: East Midlands

Re: Jak to wyciać

#4

Post napisał: wojtek10916 » 27 cze 2020, 22:15

To sie nadaje do druku 3D, gratuluje geniuszu temu co to projektowal.


Autor tematu
Omanoid
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2020, 17:26

Re: Jak to wyciać

#5

Post napisał: Omanoid » 28 cze 2020, 07:03

Bardzo dziękuję za poradę!

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... czy powinienem wrócić do projektującego i poprosić go aby przeprojektować elementy tak aby nadawały się do wycięcia na CNC lub drutem? W tym momencie jest to niewykonalne?


Wiber
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2020, 22:57

Re: Jak to wyciać

#6

Post napisał: Wiber » 04 lip 2020, 22:46

Wszystko zależy co to znaczy "z maksymalną precyzją". Jeśli oczekujesz tolerancji rzędu 0.01 mm to drut załatwi sprawę na kilka przejść bez problemu ale tylko "na gabarycie" detali. Pogłębienia, zaokrąglone wypusty i krawędzie będą potrzebowały dalszych operacji na frezarce CNC.

Jeszcze jedną kwestią jest jakość powierzchni jaką chciałbyś uzyskać...
Pamiętaj także, że po cięciu drutowym w narożach zostanie promień drutu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarki drutowe / Elektrodrążarki / EDM”