Gwintowanie preta fi 8mm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
pawełgd
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 27
Rejestracja: 01 wrz 2016, 09:46
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Gwintowanie preta fi 8mm

#1

Post napisał: pawełgd » 29 sty 2018, 18:56

Mam pytanie .
Jak najprościej nagwintować pręt fi 8mm z nierdzewki .
Długość całkowita pręta max 200mm a długość gwintu 15mm tylko z jednej strony.
Problem w tym że jak miałem kilka sztuk to robiłem na tokarce oprawką mocowana w koniku.
Długość gwintu musi być powtarzalny a ilość na początek około 1500szt
Z drugiej strony zatoczenie z fi 8 na fi 5mm na odcinku 3mm.
Bardzo proszę o porady .




mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 339
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Gwintowanie preta fi 8mm

#2

Post napisał: mag999 » 29 sty 2018, 19:23

Materiał pociety na gotowo? Mozna wystawiać na śrubę np 15mm i gwintowac. Jak będzie trochę dłużej to sie nic nie stanie

Ewentualnie jakąś Tuleje wbijana w uchwyt wykonać
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


Autor tematu
pawełgd
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 27
Rejestracja: 01 wrz 2016, 09:46
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Gwintowanie preta fi 8mm

#3

Post napisał: pawełgd » 29 sty 2018, 19:49

Materiał pocięty na gotowo.
Jakim uchwytem to wykonać?
Czy pręt trzeba będzie stoczyć np na 7,8mm?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6033
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Gwintowanie preta fi 8mm

#4

Post napisał: WZÓR » 29 sty 2018, 20:03

pawełgd pisze:
29 sty 2018, 19:49
.....
Czy pręt trzeba będzie stoczyć np na 7,8mm?
Przy kwasiaku 0.2 mm przetoczenia to jest mało.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”